| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Współpracownicy > Korzyści dla wydawnictw na rynku online

Korzyści dla wydawnictw na rynku online

Wydawnictwo poprzez wejście na rynek online uzyskuje wiele korzyści. Sprzedaż internetowa prowadzona przez wydawnictwa jest pozytywnie oceniana przez czytelników. Dla wydawnictw ważnym argumentem dla rozwoju handlu online są niższe koszty sprzedaży, obsługi klienta i magazynowania. Poprzez sieć można wprowadzić znaczną ilość produktów oraz szeroką sieć marketingu i promocji m.in. poprzez wyszukiwarkę, katalogi, portale tematyczne, sieci współpracy i prezentacji.

Wydawnictwa poprzez sprzedaż internetową  uzyskują dostęp do informacji o sprzedaży, upodobaniach i potrzebach kupujących. Dostęp do takich danych pozwala na budowanie sieci lojalności i dostosowanie do nowych wymagań rynku. Umiejętność dotarcia do czytelników pozwala planować pracę wydawnictwa oraz oceniać koszty i zyski z działalności. Dzięki takim danym  można lepiej zarządzać i organizować pracę. Dostosowanie do rynku odbiorców to również poprawa jakości w oczach klientów. Marka staje odróżnialna  i  popularna.

Dziennikarstwo internetowe  poprzez sieć uzyskuje stały kontakt z czytelnikiem poprzez pocztę elektroniczną, fora czy portale społecznościowe. Na rynku online funkcjonuje również wiele programów komentowania,  oceniania prezentacji i publikacji dziennikarskich. Funkcje te są często wykorzystywane  oraz rozpowszechniane w sieci. Czytelnicy szukają opinii i osądów innych użytkowników dla oceny marki i wydawnictwa. Zgodnie z badaniami rynku ocena innych klientów firmy czy wydawnictwa jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny.

 Obciążeniem dla handlu online jest dostosowanie i zarządzanie sieciami logistycznymi,  informacyjnymi. Odpowiednia organizacja jest niezbędna. Rozwinięta sieć sprzedaży online wymaga nowoczesnego, szybkiego oprogramowanie IT, stałej kontroli informatyków oraz sprzętu wysokiej jakości. Obciążeniem dla wydawnictw są innowacje dotyczące rynku IT, oprogramowania i sprzętu. Udział wydawnictw w rynku online wymaga stałych inwestycje w rozwój, utrzymanie sieci sprzedaży i prezentacji. Wysoka innowacyjność  w IT wymaga wprowadzenia unowocześnień i innowacji. Koszty są obecnie trudne w ocenie.

Sprzedaż online dzięki zastosowaniu IT pozwala na szybką obsługę zamówień oraz poprawę jakości obsługi klienta. Znacznie obniżają się koszty obsługi biura oraz wymagane godziny pracy. Wymagana jest jednak dobra organizacja. Wejście na rynek nowych technologii i IT jest przyszłością dla wydawnictw. Zainteresowanie dziennikarstwem internetowym i wydawnictwami online wzrasta od lat, zgodnie z prognozami trend ten utrzyma się. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego dzięki popularyzacji smartphone, tablet i palmtop zyskuje nowych zwolenników i czytelników. Prognozy na następne lata są korzystne. Zyski z tej działalności będą wzrastać w kolejnych latach.

Zobacz: Przyczyny stresu w pracy

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »