| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Organizacja pracy > Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Sekretariat jest jednym z głównych pomieszczeń w firmie dostępnym dla pracowników jednostki oraz osób z zewnątrz. Można powiedzieć, że pełni niejako wizytówkę instytucji, którą obsługuje. Dlatego bardzo ważne jest, by prócz spełniania wymogów bhp i ppoż, był funkcjonalny.

Polecamy: W biurze

Wyposażenie

Sekretariat powinien być wyposażony w odpowiedni sprzęt oraz meble biurowe.Odpowiednio dobrane meble dają nie tylko komfort osobie pracującej w sekretariacie, pozwalają jej również na racjonalną organizację pracy oraz odpowiednie wykorzystanie powierzchni biurowej.

Podstawowe urządzenia, które powinny znaleźć się w sekretariacie, to:

  • biurko; najlepiej z przegrodą oddzielającą obszar przeznaczony dla interesantów od pozostałej części stanowiska pracy,
  • komputer; obecnie normą jest przyłączenie do internetu,
  • krzesło obrotowe; znacznie zwiększa zakres ruchów asystenta, niż zwykłe krzesło,
  • szafa lub półki do przechowywania akt,
  • środki łączności (telefon, fax),
  • szafa na ubrania oraz na naczynia,
  • miejsce na przybory biurowe,
  • kasa pancerna, jeżeli w sekretariacie przechowywane są ważne dokumenty, lub jeżeli dokonuje się w tym miejscu rozliczeń pieniężnych,
  • część poczekalniowa, jeżeli sekretariat zajmuje się bezpośrednią obsługą interesantów.

Meble powinny być ustawione tak, by światło dzienne padało z lewej strony, ale nie należy ustawiać biurka tyłem do drzwi. Środki łączności, w tym komputer, powinny znajdować się w zasięgu ręki.

Oświetlenie

Najlepiej jest, by sekretariaty znajdowały się w takim miejscu, by mogły korzystać ze światła dziennego. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dodatkowe oświetlenie jest również potrzebne w miesiącach zimowych, oraz pochmurnych dni. 

Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5). Wybierając lampy najlepiej wybierać oświetlenie halogenowe oraz mleczne żarówki. Powinno się unikać lamp neonowych, gdyż są one nie zdrowe dla oczu.

Porównaj: Organizowanie rozwoju firmy

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5).
Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5).

Przewodnik po zmianach przepisów 2017/201849.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK