| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Organizacja pracy > Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Spotkania biznesowe są na porządku dziennym w każdej firmie. Warto jest zatem wiedzieć jak odpowiednio przygotować biuro do wizyty gości.

Sekretarka bądź asystentka zarządu odpowiada m.in. za rezerwację i przygotowanie sali, w której będą odbywać się spotkania.

Ponadto osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada za:

  • zorganizowanie poczęstunku w przerwie między dyskusjami,
  • organizacje spotkania integrującego, towarzyskiego;
  • rezerwacje biletów do teatru, na balet, itp.;
  • niesie pomoc w zakupie przez członków delegacji upominków.

Przygotowując salę w której odbędą się spotkania postępujesz podobnie jak przy organizacji narad, czy zebrań z tym że sala powinna być mniejsza, stół konferencyjny ustawiony wzdłuż sali, pokryty zielonym suknem, na nim wyłącznie kartki papieru i przybory do pisania, ewentualnie woda do picia i szklanki.

Polecamy: Obowiązki sekretarki

Przy rozsadzaniu gości przy stole pamiętaj że, goście powinni siedzieć przodem do okien ( lub drzwi) jeśli są one centralną częścią sali. Gospodarze siedzą na przeciwko gości według hierarchii.

Przewodniczący delegacji siedzi przy stole twarzą zwrócony w kierunku okien, jego zastępca po prawej stronie a osoba stojąca niżej w hierarchii po lewej. Naprzeciwko przewodniczącego gospodarz z zastępcą po prawej, a po lewej podobnie osoba stojąca niżej w hierarchii.

Charakterystyczną cechą dla stołu konferencyjnego jest podział na strony - goście i gospodarzy.

GOŚCIE                                                                                                                             GOSPODARZE
1. Przewodniczący delegacji - dyrektor                                                                                 1. Dyrektor
2. Wicedyrektor                                                                                                                 2. Wicedyrektor
3. Naczelnik                                                                                                                       3. Naczelnik
4. Radca                                                                                                                           4. Radca
5. Tłumacz                                                                                                                        5. Tłumacz

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przy rozsadzaniu gości przy stole pamiętaj że, goście powinni siedzieć przodem do okien ( lub drzwi) jeśli są one centralną częścią sali.
Przy rozsadzaniu gości przy stole pamiętaj że, goście powinni siedzieć przodem do okien ( lub drzwi) jeśli są one centralną częścią sali.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Nawrocki

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »