| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Organizacja pracy > Rozmowy telefoniczne

Rozmowy telefoniczne

Rozmowa telefoniczna różni się od rozmowy bezpośredniej przede wszystkim brakiem kontaktu wizualnego, osoba rozmawiająca nie widzi reakcji mimicznych, zwłaszcza oczu i ust swojego rozmówcy. W związku z tym coraz większą wagę przywiązuje się do tego aby pracownik był uprzejmy w rozmowie przez telefon. Ma to istotne znaczenie przy tworzeniu wizerunku firmy.

Nie wystarczy powiedzieć "Dzień dobry … firma … w czy mogę pomóc?". Istotne jest jakim tonem zostało to powiedziane i jaki jest dalszy przebieg rozmowy. Ważne jest aby osoba telefonująca do firmy czuła się ważna i nie odniosła wrażenia że komuś przeszkadza. Gdy dodzwoni się niezorientowany interesant należy go poinformować z kim powinien się skontaktować aby uzyskać potrzebne informacje. Sekretarka powinna wiedzieć kogo może łączyć bezpośrednio z przełożonym nawet przerywając ważne zajęcia a kogo można odprawić.

Wszystkie telefony prywatne muszą być ustalone z przełożonym gdyż łatwo o nietakt a nawet nieprzyjemności. Telefonując do kogoś w bardzo ważnej sprawie można poprosić osobę odbierającą telefon, aby nieobecna osoba oddzwoniła gdy wróci. Podobnie z pozostawieniem prośby o oddzwonienie na automatycznej sekretarce, czynimy to gdy mamy naprawdę istotną sprawę.

Prosząc o przekazanie wiadomości czy zostawiając informację należy pamiętać o pozostawieniu swojego nazwiska i numeru telefonu. Jeśli w trakcie rozmowy nastąpi przerwanie połączenia, drugi raz telefonuje osoba, która zadzwoniła. W przypadku nagrywania rozmowy należy o tym poinformować rozmówcę i uzyskać na to jego zgodę. W przypadku telefonicznych rozmów służbowych należy dobrze się do takiej rozmowy przygotować. 

Polecamy: E-mail czy rozmowa

Powinniśmy ułożyć przebieg rozmowy, wiedzieć czego oczekujemy i krótko i zrozumiale przedstawić sprawę w celu której dzwonimy. Powinniśmy rozmawiać ciepłym i spokojnym głosem, starannie dobierając słowa a w przypadku dodzwonienia się do przypadkowej osoby, przeprosić a nie rzucić słuchawkę bez słowa. Pamiętać należy iż telefon służbowy nie służy do rozmów prywatnych.

W wyjątkowych sytuacjach można skorzystać z telefonu służbowego jednak ton naszego głosu powinien być przyciszony aby innym osobą nie przeszkadzać w pracy.

Zobacz: Z praktyki HR

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Jabłoński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »