| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Organizacja pracy > Rozmowy telefoniczne

Rozmowy telefoniczne

Rozmowa telefoniczna różni się od rozmowy bezpośredniej przede wszystkim brakiem kontaktu wizualnego, osoba rozmawiająca nie widzi reakcji mimicznych, zwłaszcza oczu i ust swojego rozmówcy. W związku z tym coraz większą wagę przywiązuje się do tego aby pracownik był uprzejmy w rozmowie przez telefon. Ma to istotne znaczenie przy tworzeniu wizerunku firmy.

Nie wystarczy powiedzieć "Dzień dobry … firma … w czy mogę pomóc?". Istotne jest jakim tonem zostało to powiedziane i jaki jest dalszy przebieg rozmowy. Ważne jest aby osoba telefonująca do firmy czuła się ważna i nie odniosła wrażenia że komuś przeszkadza. Gdy dodzwoni się niezorientowany interesant należy go poinformować z kim powinien się skontaktować aby uzyskać potrzebne informacje. Sekretarka powinna wiedzieć kogo może łączyć bezpośrednio z przełożonym nawet przerywając ważne zajęcia a kogo można odprawić.

Wszystkie telefony prywatne muszą być ustalone z przełożonym gdyż łatwo o nietakt a nawet nieprzyjemności. Telefonując do kogoś w bardzo ważnej sprawie można poprosić osobę odbierającą telefon, aby nieobecna osoba oddzwoniła gdy wróci. Podobnie z pozostawieniem prośby o oddzwonienie na automatycznej sekretarce, czynimy to gdy mamy naprawdę istotną sprawę.

Prosząc o przekazanie wiadomości czy zostawiając informację należy pamiętać o pozostawieniu swojego nazwiska i numeru telefonu. Jeśli w trakcie rozmowy nastąpi przerwanie połączenia, drugi raz telefonuje osoba, która zadzwoniła. W przypadku nagrywania rozmowy należy o tym poinformować rozmówcę i uzyskać na to jego zgodę. W przypadku telefonicznych rozmów służbowych należy dobrze się do takiej rozmowy przygotować. 

Polecamy: E-mail czy rozmowa

Powinniśmy ułożyć przebieg rozmowy, wiedzieć czego oczekujemy i krótko i zrozumiale przedstawić sprawę w celu której dzwonimy. Powinniśmy rozmawiać ciepłym i spokojnym głosem, starannie dobierając słowa a w przypadku dodzwonienia się do przypadkowej osoby, przeprosić a nie rzucić słuchawkę bez słowa. Pamiętać należy iż telefon służbowy nie służy do rozmów prywatnych.

W wyjątkowych sytuacjach można skorzystać z telefonu służbowego jednak ton naszego głosu powinien być przyciszony aby innym osobą nie przeszkadzać w pracy.

Zobacz: Z praktyki HR

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Foryś Wojciechowski Spółka komandytowa

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »