| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Zakup / zbycie > Czy wiek samochodu wpływa na kredyt?

Czy wiek samochodu wpływa na kredyt?

Kredyt samochodowy, czyli tańszy od kredytu gotówkowego sposób na sfinansowanie zakupu upragnionego motocykla, popularnego ostatnio quada, przyczepy kempingowej, ale przede wszystkim auta. Jak jego wiek wpłynie na wielkość oprocentowania? Czy zakup wszystkich samochodów może zostać skredytowany? Dlaczego sfinansowanie nowego auta będzie tańsze od kredytu zaciągniętego na auto używane?

Instytucje finansowe rywalizując o klientów oferują obecnie kredyty, których wartość nawet przekracza cenę nabywanego pojazdu. Banki chcąc minimalizować ponoszone przez siebie ryzyko, finansować będą jednak najchętniej auta nowe, które są dla nich po prostu bezpieczniejsze. Chcąc zrekompensować sobie ryzyko kredytowe, które jest znacznie wyższe w przypadku samochodów używanych, mogą  stosować przy ich kredytowaniu podwyższone wskaźniki oprocentowania.

Sfinansuj zakup wymarzonych czterech kółek kredytem samochodowym!

Koszt wzrasta wraz z wiekiem auta

Generalnie przyjąć można, że  wysokość oprocentowania nakładanego przez banki na pożyczoną kwotę, wzrasta  proporcjonalnie do wzrostu wieku finansowanego samochodu. Zasadę tę doskonale obrazuje przykład kredytu samochodowego oferowanego przez BNP Paribas Bank Polska. W swojej tabeli opłat i prowizji stosuje on pięć przedziałów wiekowych  aut, którym przyporządkowane są poszczególne wartości oprocentowania. Jest ono oczywiście najmniejsze dla samochodów nowych i wynosi 7,90%, przy czym wzrasta ono w każdym przedziale wiekowym o 1%. Jest to odpowiednio: 8,90%, 9,90%, 10,90% i 11,90% dla aut w wieku 1-3 lata, 4-5 lat, 6-8 lat oraz finalnie w przedziale od 9 do 10 lat - patrz tabela.  

Przykłady zawarte we wspomnianej tabeli pokazują jednak, że instytucje finansowe stosują także odmienne sposoby na uszeregowanie wskaźnika oprocentowania. Na najbardziej ogólne rozwiązanie zdecydował się Nordea Bank Polska, który zakłada, że oprocentowanie kredytu Nordea Auto będzie nie mniejsze od 7,51%. Podobne założenie stosuje  Credit Agricole Bank Polska, z tą jednak różnicą, że zakłada on wartość oprocentowania od 7,49% oraz od 8,49% dla aut nowych i podwyższony wskaźnik dla aut używanych -  od 9,09% w kredycie z ubezpieczeniem życiowym oraz od 10,09% bez tego ubezpieczenia. Różnice wskaźników oprocentowania pomiędzy propozycjami dla aut nowych i używanych widoczne są także w przypadku dwóch ofert Toyota Banku: Eco Hit - Wyjątkowa oferta na samochody nowe oraz Euro Hit  - Kredyt specjalny na samochody używane. Toyota Bank zdecydował się jednak na wyznaczenie minimalnych wysokości oprocentowania w odniesieniu do długości okresu kredytowania – liczby rat.

Zobacz: Jaki jest podatek od sprzedanego samochodu?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »