| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Samochód a pracownik > Kobieta w branży motoryzacyjnej

Kobieta w branży motoryzacyjnej

Kobiety w branży motoryzacyjnej stanowią niewielki procent pracowników. Motoryzacja jest jednak jedną z popularniejszych dyscyplin technicznych wybieranych przez kobiety. Najczęściej zajmują one stanowiska w działach finansowych, personalnych, BHP, kontroli jakości czy logistyki.

Jest wiele kobiet, które pasjonuje się motoryzacją. Są one nie tylko znakomitymi kierowcami, lubią rozmawiać na temat samochodów, motocykli czy innych pojazdów mechanicznych, ale także mogą pochwalić się ogromną wiedzą techniczną. Często wybierają one drogę kariery związaną z zainteresowaniami i tym samym przełamują stereotypy opisujące branżę motoryzacyjną jako świat mężczyzn.

Kobiety bardzo dobrze sprawdzają się jako pracownice firm motoryzacyjnych. W otoczeniu zdominowanym przez mężczyzn starają się wykazać profesjonalizmem, ogromną pracowitością i precyzją. Są lepiej zorganizowane, bardziej zaangażowane w pracę i rzadziej niż mężczyźni porzucają swoje miejsce pracy.

Niestety średnia wysokość wynagrodzenia kobiet jest niższa niż średnie zarobki mężczyzn. Różnica ta zmniejsza się po przekroczeniu przez pracowników 40-tego roku życia. Ponadto kobiety w branży motoryzacyjnej mają mniejsze możliwości awansu do kadry zarządzającej niż ich koledzy. Wyższe stanowiska najczęściej są zajmowane przez mężczyzn. Silnymi pozycjami wśród kobiet w branży mogą poszczycić się Mary Barra zajmująca się globalnym rozwojem produktu w General Motors czy Elena Ford, wiceprezes Forda.

Zobacz: Jak dostać pracę w motoryzacji?

Badania Deloitte przeprowadzone w 2012 roku pokazują, że warto inwestować w rozwój kobiet i powierzać im kierowanie zespołami. Potrafią one tworzyć stabilne zespoły, zachęcać podwładnych do współpracy i rozwiązywać konflikty, co wpływa na zwiększenie zaangażowania i lojalności pracowników. Kobieta-manager może być strzałem w dziesiątkę w przedsiębiorstwie, które przechodzi kryzys. Doskonale może poradzić sobie w sytuacji wymagającej współdziałania, opanowania, utrwalania relacji z klientami i rozważnego podejmowania decyzji.

Zarówno przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, jak i pasjonatki motoryzacji nie powinni ulegać stereotypom, lecz otworzyć się na nowe możliwości i zmiany, które nierzadko mogą pozwolić na rozwinięcie skrzydeł i prowadzić do sukcesu.

Zobacz: Praca dla studentów w branży motoryzacyjnej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piekarczyk

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »