| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Samochód a pracownik > Samochód służbowy w oczach użytkownika

Samochód służbowy w oczach użytkownika

Samochód służbowy może być przekonującym argumentem dla przyciągnięcia do firmy pożądanych pracowników. Marka i model auta świadczą o zasobności firmy oraz o kompetencjach i pozycji pracownika. Co więc o autach służbowych sądzą sami zainteresowani czyli ich użytkownicy?

W Polsce samochód służbowy uważany jest za jeden z najbardziej prestiżowych korzyści. Często oznacza prestiż i gwarancję jakości firmy. Coraz popularniejsze staje się znane na Zachodzie hasło: „Pokaż mi swój samochód a powiem ci jakie zajmujesz stanowisko”. Badania przeprowadzone przez firmę Mercer wskazują, że ponad 97 % międzynarodowych koncernów, posiadających swoje polskie oddziały, oferują swoim pracownikom służbowe samochody. Wynik ten jest dość imponujący, ponieważ plasuje nas w czołówce nie tylko europejskiej ale i światowej.

Najpopularniejszymi autami służbowymi są Audi, Volvo i BMW . Taki wybór dość łatwo wytłumaczyć. Niemieckie marki od dawien dawna kojarzą się z niezawodnością i solidnością. Użytkownicy BMW zachwalają sobie dokładność i precyzję ich wykonania. Audi natomiast stało się ostatnio po prostu modne, stąd chęć jego posiadania. Volvo, jak wykazały badania, wzbudza w kierowcach poczucie bezpieczeństwa i luksusu. Warto dodać, że marki przeze mnie wymienione przeznaczone są dla osób o wysokiej pozycji w firmie.

Polecamy: Umowa zamiany samochodu - konsekwencje podatkowe

Firmy kupując auta dla szeregowych pracowników nie zwracają już tak wielkiej uwagi na prestiż. Wtedy, zgodnie z logiką kierują się głównie ceną. Stąd często decydują się na zakup Opla czy Skody, które są o wiele tańsze a jednocześnie dobre jakościowo.

Auto służbowe, w oczach niżej postawionych osób niekoniecznie musi być z najwyższej półki. Dla takich pracowników ważniejsze stają się inne kwestie. Na przykład możliwość korzystania z samochodu poza godzinami pracy. To rozwiązanie jest dla nich wygodniejsze i bardziej opłacalne.

Przy osiągnięciu pewnego szczebla zawodowego auto służbowe staje się standardem. Zdaniem pracowników ich największą zaletą jest przeniesienie odpowiedzialności związanej z takimi czynnościami jak ubezpieczenie, przeglądy czy sezonowa wymiana opon na firmę.

Wygoda z tym związana jest ogromnym atutem. Kolejnym plusem według użytkowników aut służbowych jest znaczna poprawa mobilności. W razie awarii czy kradzieży samochodu, to firma zapewnia zastępczy środek transportu.

Można zatem odnieść wrażenie, że auto służbowe w oczach pracownika to brak zmartwień o usterki, naprawy, przeglądy, sprawy administracyjne oraz koszty, a do tego przyjemność użytkowania ładnego, nowego samochodu.

Zakup floty samochodowej przez firmę jest więc doskonałą inwestycją w satysfakcję i zadowolenie swojego pracownika. A nie od dziś wiadomo, że pracownik zadowolony to pracownik bardziej efektywny i pożyteczny dla swego pracodawcy.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Saliński

Ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »