| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Samochód a pracownik > Samochód służbowy w oczach użytkownika

Samochód służbowy w oczach użytkownika

Samochód służbowy może być przekonującym argumentem dla przyciągnięcia do firmy pożądanych pracowników. Marka i model auta świadczą o zasobności firmy oraz o kompetencjach i pozycji pracownika. Co więc o autach służbowych sądzą sami zainteresowani czyli ich użytkownicy?

W Polsce samochód służbowy uważany jest za jeden z najbardziej prestiżowych korzyści. Często oznacza prestiż i gwarancję jakości firmy. Coraz popularniejsze staje się znane na Zachodzie hasło: „Pokaż mi swój samochód a powiem ci jakie zajmujesz stanowisko”. Badania przeprowadzone przez firmę Mercer wskazują, że ponad 97 % międzynarodowych koncernów, posiadających swoje polskie oddziały, oferują swoim pracownikom służbowe samochody. Wynik ten jest dość imponujący, ponieważ plasuje nas w czołówce nie tylko europejskiej ale i światowej.

Najpopularniejszymi autami służbowymi są Audi, Volvo i BMW . Taki wybór dość łatwo wytłumaczyć. Niemieckie marki od dawien dawna kojarzą się z niezawodnością i solidnością. Użytkownicy BMW zachwalają sobie dokładność i precyzję ich wykonania. Audi natomiast stało się ostatnio po prostu modne, stąd chęć jego posiadania. Volvo, jak wykazały badania, wzbudza w kierowcach poczucie bezpieczeństwa i luksusu. Warto dodać, że marki przeze mnie wymienione przeznaczone są dla osób o wysokiej pozycji w firmie.

Polecamy: Umowa zamiany samochodu - konsekwencje podatkowe

Firmy kupując auta dla szeregowych pracowników nie zwracają już tak wielkiej uwagi na prestiż. Wtedy, zgodnie z logiką kierują się głównie ceną. Stąd często decydują się na zakup Opla czy Skody, które są o wiele tańsze a jednocześnie dobre jakościowo.

Auto służbowe, w oczach niżej postawionych osób niekoniecznie musi być z najwyższej półki. Dla takich pracowników ważniejsze stają się inne kwestie. Na przykład możliwość korzystania z samochodu poza godzinami pracy. To rozwiązanie jest dla nich wygodniejsze i bardziej opłacalne.

Przy osiągnięciu pewnego szczebla zawodowego auto służbowe staje się standardem. Zdaniem pracowników ich największą zaletą jest przeniesienie odpowiedzialności związanej z takimi czynnościami jak ubezpieczenie, przeglądy czy sezonowa wymiana opon na firmę.

Wygoda z tym związana jest ogromnym atutem. Kolejnym plusem według użytkowników aut służbowych jest znaczna poprawa mobilności. W razie awarii czy kradzieży samochodu, to firma zapewnia zastępczy środek transportu.

Można zatem odnieść wrażenie, że auto służbowe w oczach pracownika to brak zmartwień o usterki, naprawy, przeglądy, sprawy administracyjne oraz koszty, a do tego przyjemność użytkowania ładnego, nowego samochodu.

Zakup floty samochodowej przez firmę jest więc doskonałą inwestycją w satysfakcję i zadowolenie swojego pracownika. A nie od dziś wiadomo, że pracownik zadowolony to pracownik bardziej efektywny i pożyteczny dla swego pracodawcy.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adwokat Marta Kawecka Właściciel portalu LegalnaBudowa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »