| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Samochód a pracownik > Jaką funkcje spełnia GPS w zarządzaniu flotą

Jaką funkcje spełnia GPS w zarządzaniu flotą

Technologia GPS ma duże znaczenie dla flot. Pozwala im między innymi zwiększyć bezpieczeństwo jak i ograniczyć koszty związane z zapewnieniem ochrony assistance. Ale jak to realnie przekłada na zarządzanie flotą?

Technologia GPS to już nie tylko luksus ale również część ekonomicznego zarządzania flotą. Oprócz standardowych korzyści, jak nawigacja satelitarna czy telefonia komórkowa, daje ona narzędzia znacząco wpływające na działalność przedsiębiorstwa. W kontekście assistance warto zwrócić uwagę na dwa aspekty tej sprawy – redukcję kosztów ubezpieczenia oraz bezpieczeństwo i mobilność pojazdów i kierowców.

„Wyposażenie parku samochodowego w urządzenia GPS, monitorujące flotę, wzmacnia pozycję negocjacyjną przedsiębiorstwa podczas ustalania wysokości składki assistance. Profesjonalnie kontrolując lokalizację swoich aut, czy przestrzeganie przepisów przez kierowców, firmy stają się bardziej wiarygodnym partnerem, generującym mniejsze ryzyko ubezpieczeniowe.” – mówi Jacek Konieczny, Dyrektor Departamentu Handlowego w Inter Partner Assistance.

Przeczytaj również: Masz samochód służbowy - uważaj na zmiany w przepisach

Technologie satelitarne umożliwiają również zapewnienie kierowcom flot szybszej pomocy - zarówno w razie wypadku, jak i wszelkich innych utrudnień w podróży. Dzięki urządzeniom dla flot wykorzystującym technologie satelitarne, telefony komórkowe z GPS i specjalistyczne urządzenia wbudowane w pojeździe, firma assistance ma z jednej strony możliwość szybszego zlokalizowania auta, a z drugiej – zdiagnozowania, jakiej pomocy potrzebuje jego kierowca.

 - W pojeździe możliwe jest zainstalowanie specjalnych czujników i urządzeń, które w razie wypadku automatycznie wyślą sygnał zgłoszeniowy, pozwolą ocenić siłę uderzenia i nawiązać kontakt głosowy z poszkodowanym. Dzięki temu firma assistance będzie w stanie szybciej ocenić, czy zlokalizowany wcześniej kierowca potrzebuje wsparcia ratowników lub innych specjalistów.” - mówi Jacek Konieczny, Dyrektor Departamentu Handlowego w Inter Partner Assistance.

Polecamy Samochód a pracownik

Dostęp do pomocy podczas podróży gwarantują również proste aplikacje, które można zainstalować na większości telefonów komórkowych. W tym przypadku kierowca musi sam wezwać pomoc, jednak oprócz wsparcia ratowników, wybierając odpowiednią opcję w menu telefonu, zyskuje ułatwiony dostęp do innych świadczeń assistance, które zapewnia jego ubezpieczenie – np. pomocy technicznej, informacyjnej, organizację noclegu czy zastępczego kierowcy. W przypadku telefonów z modułem GPS geolokalizacja będzie bardzo dokładna, w przypadku modeli bez tej funkcjonalności - mniej dokładna, jednak wciąż możliwa. Technologie satelitarne zwiększają więc zarówno bezpieczeństwo pracowników, jak i pozwalają szybciej uzyskać wsparcie gwarantujące im stałą mobilność i umożliwiające płynną działalność firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Lidia Bucka

Adwokat, doktor nauk prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »