| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Eksploatacja > Jak wybrać szkołę doskonalenia techniki jazdy?

Jak wybrać szkołę doskonalenia techniki jazdy?

Od 2-3 lat wybór szkoły doskonalenia techniki jazdy może być nie małym problemem dla managera floty. W końcu z trudem wywalczony na ten cel budżet trzeba nie tylko rozsądnie zagospodarować, ale co najważniejsze wykazać, że takie szkolenie rzeczywiście przynosi znaczące ograniczenia kosztów związanych z użytkowaniem samochodów firmowych.

Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy. Są to wprawdzie pokrewne dziedziny jednak w kwestii szkoleniowej zupełnie różne tak jak jazda bezpieczna i rajdowa.

Polecamy: Jakie tajemnice kryją firmy leasingowe?

Potwierdzeniem moich słów niech będą znane osoby z zupełnie innych dziedzin: Adama Małysza - który zdobył wszystko co było do zdobycia oraz jego trenera Apoloniusza Tajnera – ikony trenerskiej w świecie skoczków, który jako skoczek nie osiągnął znaczących sukcesów.

Ośrodek taki poza komfortem pracy instruktora zapewnia to co w przypadku dynamicznych manewrów szkoleniowych najistotniejsze – bezpieczeństwo oraz rzeczywiste odzwierciedlenie warunków jakie panują na drodze.

Jak rozpoznać dobrej jakości ośrodek szkoleniowy? Wzorując się na specjalnie do tego celu zaprojektowanych wartych miliony euro austriackich ośrodkach szkoleniowych można w skrócie powiedzieć: dobry ośrodek szkoleniowy to taki który wyglądem przypomina bezpieczny tor wyścigowy czy też normalną drogę z przeprofilowaniami jezdni, utwardzonymi i bezpiecznymi poboczami… Dzięki temu szkoleniowo osiągamy doskonały efekt psychologiczny.

Oczywiście taki ośrodek powinien posiadać specjalnie przygotowane moduły szkoleniowe, a wśród nich płytę poślizgową umożliwiającą realizację ćwiczeń na nawierzchni o ograniczonej przyczepności (śnieg, nie lód). Pamiętajmy jednak, ćwiczenia na płytach poślizgowych to jedynie niewielka część programu szkoleniowego. A zatem nawierzchnia na pozostałej części modułów szkoleniowych powinna być równa, gładka, nie powinna posiadać pęknięć i być zbyt przyczepna. Ten niestety element jest problematyczny na większości lotnisk, które w Polsce bardzo często wykorzystywane są jako obiekty szkoleniowe.

Zbyt duża szorstkość nawierzchni negatywnie wpływa na bezpieczeństwo i jakość szkolenia. Po pierwsze - zbyt przyczepna nawierzchnia powoduje znaczące zużycie podzespołów w samochodach, po drugie - uczestnik wykonujący ćwiczenia na wyjątkowo przyczepnej nawierzchni jest przeświadczony, że na drodze będzie podobnie – tak niestety nie jest, po trzecie – zwykłe samochody konstruowane są w taki sposób, aby pojawiający się poślizg na zwykłym asfalcie nie doprowadził do dachowania. W przypadku większości lotnisk to ryzyko znacząco wzrasta.

Szkolenie przynosi najkorzystniejsze efekty wówczas, gdy jego uczestnik w części praktycznej korzysta z samochodu, którym porusza się na co dzień. Jest to o tyle istotne, że samochody w obrębie tego samego modelu podczas wykonywania manewrów szybkościowych mogą zachowywać się znacząco różnie od siebie w związku z tym wymagają nieco innych reakcji kierowcy. Ponadto osoba, która doskonale zna swój samochód nie traci czasu na jego poznanie. Oczywiście alternatywą – tu trzeba powiedzieć jasno – gorszą alternatywą - może być korzystanie z samochodów zapewnionych przez szkołę jazdy. Należy jednak pamiętać, aby samochody szkoleniowe nie odbiegały znacząco swoją klasą od tych którymi kursanci poruszają się na co dzień.

W kolejnym artykule rozszerzę poruszony temat przedstawiając wyjaśnienie istotnych, a czasem kontrowersyjnych pytań związanych z wyborem szkoły doskonalenia techniki.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Eksperci:

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dobrego instruktora charakteryzuje przede wszystkim potężne doświadczenie szkoleniowe.
Dobrego instruktora charakteryzuje przede wszystkim potężne doświadczenie szkoleniowe.

Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy.
Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EFT International

EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »