| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Eksploatacja > Jak wybrać szkołę doskonalenia techniki jazdy?

Jak wybrać szkołę doskonalenia techniki jazdy?

Od 2-3 lat wybór szkoły doskonalenia techniki jazdy może być nie małym problemem dla managera floty. W końcu z trudem wywalczony na ten cel budżet trzeba nie tylko rozsądnie zagospodarować, ale co najważniejsze wykazać, że takie szkolenie rzeczywiście przynosi znaczące ograniczenia kosztów związanych z użytkowaniem samochodów firmowych.

Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy. Są to wprawdzie pokrewne dziedziny jednak w kwestii szkoleniowej zupełnie różne tak jak jazda bezpieczna i rajdowa.

Polecamy: Jakie tajemnice kryją firmy leasingowe?

Potwierdzeniem moich słów niech będą znane osoby z zupełnie innych dziedzin: Adama Małysza - który zdobył wszystko co było do zdobycia oraz jego trenera Apoloniusza Tajnera – ikony trenerskiej w świecie skoczków, który jako skoczek nie osiągnął znaczących sukcesów.

Ośrodek taki poza komfortem pracy instruktora zapewnia to co w przypadku dynamicznych manewrów szkoleniowych najistotniejsze – bezpieczeństwo oraz rzeczywiste odzwierciedlenie warunków jakie panują na drodze.

Jak rozpoznać dobrej jakości ośrodek szkoleniowy? Wzorując się na specjalnie do tego celu zaprojektowanych wartych miliony euro austriackich ośrodkach szkoleniowych można w skrócie powiedzieć: dobry ośrodek szkoleniowy to taki który wyglądem przypomina bezpieczny tor wyścigowy czy też normalną drogę z przeprofilowaniami jezdni, utwardzonymi i bezpiecznymi poboczami… Dzięki temu szkoleniowo osiągamy doskonały efekt psychologiczny.

Oczywiście taki ośrodek powinien posiadać specjalnie przygotowane moduły szkoleniowe, a wśród nich płytę poślizgową umożliwiającą realizację ćwiczeń na nawierzchni o ograniczonej przyczepności (śnieg, nie lód). Pamiętajmy jednak, ćwiczenia na płytach poślizgowych to jedynie niewielka część programu szkoleniowego. A zatem nawierzchnia na pozostałej części modułów szkoleniowych powinna być równa, gładka, nie powinna posiadać pęknięć i być zbyt przyczepna. Ten niestety element jest problematyczny na większości lotnisk, które w Polsce bardzo często wykorzystywane są jako obiekty szkoleniowe.

Zbyt duża szorstkość nawierzchni negatywnie wpływa na bezpieczeństwo i jakość szkolenia. Po pierwsze - zbyt przyczepna nawierzchnia powoduje znaczące zużycie podzespołów w samochodach, po drugie - uczestnik wykonujący ćwiczenia na wyjątkowo przyczepnej nawierzchni jest przeświadczony, że na drodze będzie podobnie – tak niestety nie jest, po trzecie – zwykłe samochody konstruowane są w taki sposób, aby pojawiający się poślizg na zwykłym asfalcie nie doprowadził do dachowania. W przypadku większości lotnisk to ryzyko znacząco wzrasta.

Szkolenie przynosi najkorzystniejsze efekty wówczas, gdy jego uczestnik w części praktycznej korzysta z samochodu, którym porusza się na co dzień. Jest to o tyle istotne, że samochody w obrębie tego samego modelu podczas wykonywania manewrów szybkościowych mogą zachowywać się znacząco różnie od siebie w związku z tym wymagają nieco innych reakcji kierowcy. Ponadto osoba, która doskonale zna swój samochód nie traci czasu na jego poznanie. Oczywiście alternatywą – tu trzeba powiedzieć jasno – gorszą alternatywą - może być korzystanie z samochodów zapewnionych przez szkołę jazdy. Należy jednak pamiętać, aby samochody szkoleniowe nie odbiegały znacząco swoją klasą od tych którymi kursanci poruszają się na co dzień.

W kolejnym artykule rozszerzę poruszony temat przedstawiając wyjaśnienie istotnych, a czasem kontrowersyjnych pytań związanych z wyborem szkoły doskonalenia techniki.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Eksperci:

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dobrego instruktora charakteryzuje przede wszystkim potężne doświadczenie szkoleniowe.
Dobrego instruktora charakteryzuje przede wszystkim potężne doświadczenie szkoleniowe.

Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy.
Błędem jest automatyczne utożsamianie kierowców rajdowych, czy wyścigowych z instruktorami techniki jazdy.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »