| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Samochód > Eksploatacja > Leasing a szkoda komunikacyjna

Leasing a szkoda komunikacyjna

Wypadek na drodze może się przydarzyć każdemu. Przedstawimy praktyczne wskazówki co należy zrobić jeśli szkoda komunikacyjna dotyczy samochodu w leasingu.

W pierwszej kolejności zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego, udostępniasz ubezpieczycielowi pojazd do oględzin oraz ustalasz najodpowiedniejszą i najwygodniejszą dla Ciebie metodę naprawy pojazdu.

Musisz pamiętać o ewentualnej gwarancji oraz warunkach rozliczeń za naprawę. Ważne żebyś wiedział, że towarzystwa leasingowe tylko w wyjątkowych warunkach zgadzają się na rozliczenie kosztorysowe szkody.

Dysponując powyższymi informacjami zgłaszasz szkodę firmie leasingowej – odbywa się to poprzez przesłanie faksem odpowiedniego druku zgłoszenia lub wypełnienie stosownego formularza za pośrednictwem Internetu. 

Polecamy: Samochód w firmie a ubezpieczenie

Zgłoszenie szkody jest podstawą do przygotowania upoważnienia do odbioru odszkodowania, które może być wystawione na Ciebie jako użytkownika (w sytuacji kiedy Ty zapłaciłeś za naprawę) lub na wskazany przez Ciebie warsztat naprawczy (w sytuacji kiedy uzgodniłeś naprawę „bezgotówkową”).

Faktury za naprawy wystawiane są na Ciebie i Ty jesteś zobowiązany do zapłaty należności. Jeżeli jesteś płatnikiem VAT, a zakład naprawczy zgodził się na rozliczenie „bezgotówkowe” – wtedy wskazujesz zakład jako odbiorcę odszkodowania i płacisz wynikający z faktury VAT.

Polecamy: Zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Wądrzyk

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »