| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

Realizujemy projekt innowacyjny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, którego ideą jest wypracowanie bezpłatnej aplikacji on-line (zawierającej pakiet narzędzi informatyczno-psychologicznych) wspomagającej zarządzanie wiekiem w organizacjach. Służyć ma to zwiększeniu efektywności pracy, przepływu wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnym wieku w firmie, w tym przedłużeniu aktywności zawodowej pracownic w wieku powyżej 50 lat.

KONSULTANT HR ma wspierać wdrożenie zarządzania wiekiem w organizacjach poprzez tworzenie zespołów pracowniczych, w których kobieta z dłuższym stażem pracy i doświadczeniem (w wieku powyżej 50 roku życia) pełni rolę mentora (nauczyciela) wobec drugiego pracownika.

Korzystanie z podobnych narzędzi było możliwe dotychczas jedynie odpłatnie i funkcjonowały one głównie w dużych firmach i korporacjach. Teraz jest okazja, aby skorzystać bezpłatnie z innowacyjnego rozwiązania w mikro, małej oraz średniej firmie.

Aplikacja zawiera:

1. zestaw 13 testów psychometrycznych umożliwiających:

 - diagnozę kompetencji pracownika w zakresie stopnia asertywności, kreatywności, samodzielności, komunikacji, radzenia sobie ze stresem, zdolności współpracy, zarządzania czasem, zdolności przywódczych,

 - wskazanie preferowanych par pracowników z mniejszym stażem i pracownic w wieku powyżej 50 roku życia celem wspólnego wykonywania zadań i transferu wiedzy, weryfikujące prezentowane style działania, czyli potrzebę aktywności i potrzebę uporządkowanego działania oraz postawy wobec pracy tj. zdolność do adaptacji w pracy, motywacja do pracy, potrzeba rozwoju,

2. model współpracy w przedsiębiorstwie zróżnicowanych wiekowo zespołów na zasadach wzajemnej wymiany doświadczeń,

3. pakiet szkoleń e-learning oraz podręczników poświęconych kluczowym zagadnieniom wspomagającym wdrażanie systemu zarządzania wiekiem dla osób pełniących różne funkcje w przedsiębiorstwie.

Kluczowe obszary współpracy pracowników w projekcie warunkujące efektywność pracy, realizację celów strategicznych firmy i zarządzanie wiedzą to:

 - adaptacja,

 - rozwój zawodowy,

 - motywacja pracowników,

ponieważ w sektorze przedsiębiorstw MMŚP ważnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania:

 - w jakim czasie nowozatrudniony pracownik będzie gotowy do pełnej realizacji zadań?

 - w jaki sposób utrzymać doświadczonych i kompetentnych pracowników?

 - jak podtrzymywać motywację do pracy wśród pracowników?

Zależało nam, aby opracowany program był w maksymalnym stopniu użyteczny dla grupy odbiorców, do których jest kierowany oraz spełniał najwyższe standardy, dlatego w jego tworzenie zaangażowaliśmy grono ekspertów – praktyków i naukowców z zakresu psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, w tym wiekiem oraz wiedzą, z renomowanych polskich uczelni.

Naszym założeniem było, aby produkt charakteryzowała wysoka uniwersalność i możliwość zastosowania w działalności różnych podmiotów, z korzyścią dla różnych grup pracowników, dlatego aktualnie rozpoczęliśmy fazę praktycznego testowania w przedsiębiorstwach MMŚP z województwa lubelskiego opracowanej wstępnej wersji aplikacji i narzędzi.

Osoby zaangażowane w proces testowania uczestniczyć będą w badaniach ankietowych oraz prowadząc bieżącą sprawozdawczość informować zespół ekspercki o atutach i dysfunkcjach aplikacji w celu jej ciągłego udoskonalania. Równolegle prowadzone będą konsultacje społeczne z potencjalnie zainteresowanymi grupami użytkowników, a także ocena efektów testowania poprzez zewnętrzną ewaluację oraz uzyskanie recenzji autorytetów w dziedzinie przedsiębiorczości, rynku pracy. W wyniku ww. działań zespół ekspertów dokona ostatecznej modyfikacji proponowanych narzędzi w ramach aplikacji, której zastosowanie będzie popularyzowane wśród potencjalnie zainteresowanych poprzez regionalne i ogólnopolskie kampanie informacyjne.   

Aplikacja po zakończonym okresie testowania będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych z całego kraju pod adresem: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Jednocześnie, zapraszamy do testowania wstępnej wersji programu i opiniowania zastosowania opracowanych narzędzi w ramach spotkań Grupy Roboczej za wynagrodzeniem:

 - zainteresowane firmy MMŚP zatrudniające pracownice w wieku 50 lat i więcej z województwa lubelskiego,

 - podmioty działające w obszarze  przedsiębiorczości, biznesu, rynku pracy,

 - praktyków biznesu, specjalistów z zakresu zarządzania wiekiem, zasobami ludzkim, organizacją w biznesie, rynku pracy,

Zapraszamy również organizacje zainteresowane ideą wdrażania rozwiązań mających za zadanie skuteczne zarządzanie wiekiem do udzielenia poparcia dla prowadzonych przez nas działań i/lub współpracy w zakresie informowania o projekcie i produkcie potencjalnych odbiorców.

Dodatkowo, podmioty testujące aplikację uzyskają specjalistyczne wsparcie szkoleniowo-doradcze ukierunkowane na dostosowanie narzędzi do określonych potrzeb firmy (nie stanowi tzw. pomocy publicznej ani de minimis).   

Zapraszamy do kontaktu w Biurze projektu FUDA przy ul. Do Dysa 5 w Lublinie, Tel. 81 740 13 27 oraz na stronę internetową projektu: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Dlaczego zarządzanie wiekiem jest tak ważne?

 - ułatwia transfer wiedzy strategicznej we współpracy zróżnicowanych wiekowo pracowników na zasadzie wymiany doświadczeń,

 - zwiększa efektywność pracy kadry oraz potencjał rozwojowy firmy, który wzmocni działania dostosowawcze do aktualnych wymagań gospodarki/rynku,

 - pomaga utrzymać aktywność zawodową osób z największym stażem pracy w firmie i zapobiega odpływowi wiedzy ukrytej z firmy,

 - wspiera motywowanie pracowników i przydzielanie im obowiązków adekwatnych do ich preferencji i możliwości, w tym planowanie kariery zawodowej,

 - integruje kadrę, wzmacnia poczucie lojalności pracowników wobec pracodawcy i stabilności zatrudnienia. 

Kim jesteśmy?

FUDA to firma doradcza, której misją jest wdrażanie pozytywnych zmian oraz rozwiązań usprawniających funkcjonowanie organizacji w biznesie. Prowadzimy działalność audytorską i szkoleniowo-doradczą. Jesteśmy firmą zrzeszającą osoby dysponujące dużą wiedzą oraz doświadczeniem w realizacji, rozliczaniu, audytowaniu i ewaluowaniu projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej wdrażanych na terenie różnych województw kraju, skierowanych do różnorodnych grup odbiorców.

Projekt „Innowacyjny model kooperacji dla rozwoju aktywności zawodowej pracownic powyżej 50. roku życia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie 8.2 Transfer wiedzy, Poddziałanie 8.2.2 Regionalne Strategie Innowacji.

Dowiedz się więcej i/lub przyłącz się do projektu

Biuro projektu FUDA

ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin

tel./faks: 81 740 13 27

tel. kom.: 727 570 989

www.zarzadzaniewiekiem.eu

www.fuda.com.pl

www.facebook.com/fuda.lublin

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Zofia Gan

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »