REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie handlować w internecie

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z kryteriów dokonywania zakupów online jest unikalność dostępnych tą drogą produktów. Chodzi o towary niszowe, o które trudno na rynku tradycyjnym. Stąd wyzwaniem dla przedsiębiorców jest uruchamianie e-sprzedaży skierowanej do grupy docelowej o silnie sprecyzowanych potrzebach.

Dynamiczne tempo rozwoju e-commerce dyktowane jest coraz większym zainteresowaniem Polaków zakupami online. Tylko w 2011 roku sprzedaż w internecie wygenerowała dochód ponad 7,5 mld zł (SMB, Forrester Research). Brzmi zachęcająco, ale jak się do tego zabrać? Które produkty warto sprzedawać, jak je skutecznie prezentować i w jaki sposób pozyskać klienta internetowego? Przedstawiamy ABC handlu w internecie.

REKLAMA

REKLAMA


Pod koniec 2011 roku w sieci funkcjonowało już 10,8 tys. sklepów. Szeroki zakres punktów e-sprzedaży oznacza, że internetowy konsument ma w czym wybierać. To na pewno zaostrza preferencje nabywcze klientów, dla których internetowe transakcje muszą być po prostu rentowne. Argumentami skłaniającymi do zakupów online są często nie tylko niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych, ale przede wszystkim - możliwość nabycia unikalnego produktu.


Warto wiedzieć: Badania GUS i UOKIK dowodzą, że w internecie najczęściej kupują osoby młode - w wieku od 16 do 34 lat (prawie 50% odpowiedzi). Kolejną najbardziej zaangażowaną grupą konsumencką są e-klienci w wieku 35-44 lat (36,7%). W dalszej kolejności plasują się osoby 45-54 letnie (18,5%). Najmniej aktywne grupy wiekowe to: 55-64 lata (9,3% wskazań), a powyżej 64 roku życia chęć zakupów przejawia zaledwie 2,8% badanych.


A.    Liczy się odpowiedni produkt!


Jednym z kryteriów dokonywania zakupów online jest unikalność dostępnych tą drogą produktów. Chodzi o towary niszowe, o które trudno na rynku tradycyjnym. Stąd wyzwaniem dla przedsiębiorców jest uruchamianie e-sprzedaży skierowanej do grupy docelowej o silnie sprecyzowanych potrzebach. Jakie to oczekiwania? Sklepy, w których można zakupić konkretne grupy produktów, takie jak: kosmetyki, odzież czy multimedia. Ściślej, książki, filmy i muzyka - to towary cieszące się największym zainteresowaniem e-klientów. Kolejnymi produktami jest sprzęt RTV, odzież, kosmetyki i wycieczki (analiza: Rzetelna Firma, badanie Millward Brown SMG/KRC).  

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Pamiętaj - wybór produktu cieszącego się największą popularnością to jedna z pierwszych rzeczy, którą należy rozważać planując sprzedaż internetową.


NetAkademia radzi: należy zdawać sobie sprawę z faktu, iż różnice płci wpływają bezpośrednio na online sprzedaż. Kobiety kierują się przy zakupach emocjami. Taka oferta powinna być skoncentrowana na budowaniu i pogłębianiu więzi komunikacyjnych oraz cechować się dużą elastycznością cenową (np. stosowanie obniżek, promocji, rabatów). Z kolei mężczyźni nastawieni są do zakupów zadaniowo, zwracają uwagę przede wszystkim na jakość produktu, rzetelne dane techniczne oraz sprawny przebieg transakcji.


B.    Jak to widzą tak to kupią!


Większość ludzi kupuje oczami, dlatego tylko odpowiednio zaprezentowany towar ma szansę zwrócenia uwagi i wygenerowania potrzeby zakupu. Jak to zrobić w profesjonalny i przejrzysty sposób? Otóż należy do każdego produktu udostępnić krótki lead zaopatrzony w opis i zdjęcie. Przy dużym asortymencie można utworzyć kategorie tematyczne towarów (np. kosmetyki, zabawki, książki itp.), a w ich obrębie udostępniać strukturę podkategorii (odpowiednio np. perfumy, maskotki). Istotne jest również wyeksponowanie produktów atrakcyjnych cenowo, sezonowych lub okolicznościowych. W jaki sposób? Wystarczy użyć różnych form graficznych np. bannerów produktowych i punktów startowych (miejsca na stronie głównej promujące dany produkt w formie widocznego leadu). Tutaj ważną rolę odgrywa czcionka, jej rozmiar i kolor.


Pamiętaj - odpowiednio zaprojektowana strona kieruje uwagę na wybrane produkty.


NetAkademia radzi: nic tak nie zniechęca klientów jak długi czas ładowania stron produktowych, brak lub zła jakość zdjęć oraz opisów produktów, obligatoryjna konieczność zarejestrowania się i brak alternatywnych rozwiązań, trudności z identyfikacją koszyka w trakcie zakupów czy odnalezieniem informacji dotyczących kosztów przesyłki i formy płatności.


C.    Wyróżnij się!


Sklepów internetowych jest mnóstwo, więc w jaki sposób można wyróżnić się z tej masy? Warto zaoferować e-klientom coś ponad zakup towarów. To znaczy, udostępnić bazę wiedzy w formie poradników, publikacji, raportów i newsów. Mogą znaleźć się tam również elementy służące rozrywce w postaci narzędzi, takich jak np.: gry, tapety pod pulpit, kalkulatory. Internauci doceniają bliskie kontakty, które budują zaufanie. Mogą one odbywać się poprzez znane serwisy społecznościowe (np. Facebook, Twitter), na których dba się o wizerunek sklepu oraz komunikuje z e-klientami, niekoniecznie w sprawach dotyczących transakcji.


Pamiętaj - przy trafionym projekcie i relatywnie wysokich nakładach na promocję, zyski mogą zostać generowane nie wcześniej niż po pół roku od rozpoczęcia działalności.


NetAkademia radzi: właściciele e-sklepów, decydując się na kampanię graficzną, powinni wziąć pod uwagę, które techniki reklamowe są akceptowane przez internautów, a które ignorowane, albo postrzegane jako agresywne.


Na koniec pamiętaj...


Aby handel w internecie przyniósł jak najwięcej korzyści, firmy powinny skoncentrować się na kompleksowych działaniach. Liczy się pomysł na sprzedaż online i konsekwentna jego realizacja. Na rynku e-handlu do miana lidera może pretendować nawet niewielka firma. W tym wirtualnym świecie zarabia się rzeczywiste pieniądze, a granica między niewielkimi firmami a dużymi korporacjami zdaję się zacierać.


Źródło: kurs internetowy z certyfikatem „Handel w Internecie ” - www.netakademia.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: netakademia.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

REKLAMA