REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie i tanio wypromować firmę w sieci

Jerzy Pogasz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, podejmują one działania promocyjne, które generują dodatkowe koszty. Kampania internetowa wcale nie musi być jednak rujnująca dla portfela. Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej można zaplanować krok po kroku. Warto poznać tajniki tego procesu oraz plusy i minusy poszczególnych  kampanii.

Podstawową zaletą dobrze zaprojektowanej kampanii internetowej jest możliwość dotarcia za jej pomocą do klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami firmy. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych skupiamy się bowiem na tej grupie docelowej, która na podstawie swoich potrzeb szuka w Internecie właściwych dla siebie rozwiązań. To, co jest zaletą takiej reklamy, może być paradoksalnie jej największym minusem - reklama skupiona na grupie docelowej zawęża rynek i nie pozwala szerzej zaistnieć w świadomości klientów.

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że dobrze wypromowana strona www pozwala funkcjonować firmie w świadomości klientów, generuje ruch na jej portalu i oprócz analizowania raportów przygotowanych przez firmę pozycjonującą - nie wymaga od klienta żadnego wysiłku. Ważne jednak, by podejmowane działania były dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dostosować do swoich potrzeb

Jak można dostosować promocję w sieci do swoich potrzeb? Wszystko zależy od metody promowania strony. Wybierając linki sponsorowane, można określić maksymalny budżet kampanii i wybrać do promocji konkretne narzędzia. Jeżeli natomiast bardziej stawia się na reklamę trwałą i funkcjonowanie wśród bezpośredniej konkurencji, warto zdecydować się na tzw. pozycjonowanie w wynikach organicznych. Miesięczny budżet takiego przedsięwzięcia zwykle zależał będzie od liczby wybranych słów kluczowych, czasem też od ich konkurencyjności (droższe będą te słowa, na które pozycjonowanych jest więcej stron). Jeżeli jednak zależy nam jednocześnie na szybkim, ale i trwałym efekcie prowadzonych działań, warto połączyć obie metody i - w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania naturalnego - za pomocą kampanii linków sponsorowanych generować ruch na stronie i w konsekwencji szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Nie przepłacać

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wydaje się być odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Projektując reklamę warto przewidzieć, w jaki sposób klienci będą szukać w internecie danej usługi. Następnie należy przygotować ofertę, która wyróżni się na tle internetowej konkurencji w takim stopniu, by skutecznie przyciągnąć klienta. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, za pomocą których w pozornie łatwy sposób można sprawdzić liczbę wyników, jakimi popularne wyszukiwarki odpowiadają na konkretne zapytania. Wyszukiwarki internetowe wyposażone są w coraz sprawniejsze i inteligentniejsze mechanizmy personalizowania wyników wyszukiwania - zapamiętują wpisywane przez nas frazy, dostosowują lokalizację do użytkownika i na tej podstawie wyświetlają odpowiednie wyniki. Trudno zatem jednoznacznie określić, która fraza będzie dla przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjna. W rzeczywistości warto jednak skorzystać z rady firm pozycjonujących, które na podstawie zdobytego doświadczenia pomogą dobrać frazy o pozornie mniejszym współczynniku wyszukiwania, ale zarazem większej skuteczności w kontekście docierania do potencjalnego klienta.

Wybrać optymalne rozwiązanie

Wiedząc już, w jaki sposób klient szuka firmy w internecie, można skupić się na planowaniu możliwie najskuteczniejszej kampanii reklamowej w sieci.

REKLAMA

Wybór narzędzia zależy wyłącznie od tego, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Jeżeli priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie  klienta, warto wybrać kampanię linków sponsorowanych. Google AdWords daje bowiem możliwość pojawienia się tuż nad wynikami wyszukiwania (bezpośrednio pod okienkiem, do którego zwykle wpisywane jest zapytanie) bardzo szybko. Często jednak użytkownicy pomijają linki sponsorowane i po wyświetleniu wyników od razu przeszukują wyłącznie pierwszą stronę wyników naturalnych. Dlatego też pozycjonowanie - mimo że dłużej czekamy na jego efekty - jest zdecydowanie bardziej efektywne. Na pierwsze rezultaty możemy liczyć już po kilku tygodniach.

Najlepszym pomysłem wydaje się więc połączenie kampanii linków sponsorowanych (w pierwszych tygodniach naszych działań reklamowych) z pozycjonowaniem w wynikach naturalnych (kiedy linki nie będą już potrzebne).

Co więcej, cała kampania wiąże się ze stosunkowo małymi kosztami, jeżeli wziąć pod uwagę, jak skuteczna może być taka forma promocji. Pamiętać należy o tym, że trudno o bardziej spersonalizowaną (pod kątem połączonych potrzeb - zarówno klienta jak i firmy) reklamę. Kluczem do sukcesu nie jest więc samo działanie, ale świadome zaprojektowanie kampanii.

Jerzy Pogasz

ekspert firmy Procreate

Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA