| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > SEO copywriting czyli sztuka kuszenia klientów i Google

SEO copywriting czyli sztuka kuszenia klientów i Google

Copywriting to trudne, wymagające kreatywności zajęcie, polegające na tworzeniu intrygujących haseł i tekstów reklamowych. SEO copywriting to jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i „robot” Google. Jaki powinien być idealny tekst, który skłoni internautę - klienta do zakupu produktu lub usługi, a wyszukiwarkę Google do umieszczenia strony wysoko w wynikach wyszukiwani?

Keyword stuffing - sztuczne „upychanie” słów kluczowych

 

Nadmierne używanie słów kluczowych, czyli upychanie ich w każdej części strony i miejscu może wbrew pozorom odbić się negatywnie na pozycji strony w wyszukiwarce. W najgorszym przypadku Google może nawet „wyrzucić” naszą stronę z indeksu. Wreszcie, taka konstrukcja strony może bezpowrotnie zniechęcić klienta.

 

Keyword prominence - ważność słów kluczowych


Sugeruje ona, gdzie i w jakiej kolejności w tekście lub na stronie umieszczać słowa kluczowe. Mając na uwadze SEO, słowa kluczowe warto zawsze umieszczać w tytule strony, na początku tekstu lub strony oraz w Meta Tag Description.

 

Oryginalność tekstu reklamowego a SEO

 

Każdy tekst reklamowy musi być oryginalny, a szczególnie ten, który ma skutecznie przyczynić się do pozycjonowania strony. Teksty plagiaty zostają szybko wyłapane przez coraz bardziej zawansowane „roboty” Google, czego wynikiem jest spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania lub jej usunięcie. Nie trzeba chyba przypominać, że nie warto wykorzystywać nawet fragmentów innych tekstów z sieci. Nie warto nawet się zbyt mocno wzorować na jakimkolwiek tekście. Każdy tekst reklamowy do zadań SEO musi być tworzony od podstaw z wykorzystaniem wszystkich zasad.

 

Podczas pisania warto także myśleć o odbiorcy naszego tekstu, czyli grupie docelowej. Częstym błędem jest wzorowanie się na pewnych tekstach, które choć ciekawe i dobre, to jednak są skierowane do innej grupy docelowej. W przypadku pisania tekstów pod kątem SEO do zakładek na stronie typu „fachowe porady” warto się wykazać pomysłowością i kreatywnością. Przyczyni się to skutecznie do konwersji firmowej strony, co ostatecznie będzie skutkowało wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

 

Estetyczna i techniczna strona tekstu reklamowego a SEO

 

Wydawać by się mogło, że takie elementy jak pogrubienia, wypunktowania czy akapity nie mają żadnego znaczenia w tekście reklamowym, nie tylko z punktu widzenia SEO. W rzeczywistości „robot” Google to dosyć przebiegła, ale leniwa postać. Lubi, gdy tekst reklamowy jest jasny, przejrzysty i czytelny. Warto mu podać na tacy tekst uporządkowany, a zapewne się odwdzięczy, windując naszą stronę nieco w górę.

Warto w tym wypadku pamiętać o kliku zasadach:

- w tytule tekstu umieścić należy słowo kluczowe,
- nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe,
- w każdym pierwszym akapicie kolejnego bloku tekstowego warto umieścić słowo kluczowe,
- warto stosować wypunktowania,
- w tekście słowa kluczowe można pisać boldem,
- tekst reklamowy warto urozmaicić zdjęciem, a w znaczniku alt umieścić słowo kluczowe.

 

Nowe wyzwania przed SEO copywritingiem

 

Google w ostatnim okresie próbuje wprowadzać rozwiązania, mające podnieść jakość tekstów w Internecie i skuteczność wyszukiwania dobrych jakościowo stron.
Nowa funkcja Reading Level pozwala wybrać poziom wyszukiwanych treści. Ma ona skutecznie wyeliminować z wyników wyszukiwania strony z treściami mało wartościowymi, będące jednak wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki działaniom pozycjonerów. Google, wprowadzając Reading Level, kierowało się ideą, że dla użytkownika lepiej będzie, gdy czynnikiem decydującym o pozycji w wynikach wyszukiwania będzie jakość treści. Dzięki Reading Level użytkownik ma możliwość określenia poziomu szukanych treści (podstawowy, średni, zaawansowany). Możliwe jest także wybranie opcji, dzięki której zostaną pokazane wyniki, opisujące poziom treści konkretnego zapytania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »