| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > SEO copywriting czyli sztuka kuszenia klientów i Google

SEO copywriting czyli sztuka kuszenia klientów i Google

Copywriting to trudne, wymagające kreatywności zajęcie, polegające na tworzeniu intrygujących haseł i tekstów reklamowych. SEO copywriting to jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i „robot” Google. Jaki powinien być idealny tekst, który skłoni internautę - klienta do zakupu produktu lub usługi, a wyszukiwarkę Google do umieszczenia strony wysoko w wynikach wyszukiwani?

Warto także pamiętać o estetycznej stronie tekstu reklamowego, która często jest lekceważona. Traci na tym przejrzystość i czytelność tekstu, co w konsekwencji zawsze odbija się na zyskach firmy.

 

SEO copywriting - przechytrzyć Google

 

Do niedawna tekst reklamowy, także ten w Internecie, musiał spełniać tylko powyższe wymagania. Jednak wraz z rozwojem pozycjonowania, skuteczny tekst i slogan reklamowy muszą spełniać również wymagania stawiane przez tę dziedzinę. Oczywiste jest, że zanim klient zapozna się z tekstem reklamowym na stronie, musi na nią trafić. A ta w gąszczu stron w Internecie może być trudna do odnalezienia. Pozycjonowanie ma za zadanie „podsunąć” klientowi naszą stronę poprzez wprowadzenie jej do czołówki wyników wyszukiwania na zdane przez klienta pytanie. Stąd tekst reklamowy w Internecie musi być także dostosowany do zadań związanych z pozycjonowaniem.

 

Keyword density - zagęszczenie słów kluczowych

 

To jeden z podstawowych warunków, jakie musi spełniać skuteczny tekst reklamowy odnośnie zadań SEO. Choć ostatnio wskazuje się, że nie ma on już takiego znaczenia jak kilka lat temu. Keyword density to stosunek ilości wystąpień słów kluczowych do całkowitej liczby słów na stronie lub w tekście. W tym względzie nie ma jasno określonego poziomu. Jedni eksperci wskazują, że wystarczające jest utrzymanie zagęszczenia słów kluczowych w tekście na poziomie ok. 5%, inni, że może to być nawet 15%. Specjaliści twierdzą jednak zgodnie, że nie może on być za duży, ponieważ może to przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Stopniowo zaczyna przeważać opinia, że zagęszczenie słów kluczowych nie ma wielkiego znaczenia dla pozycjonowania. Naczelny inżynier Google Matt Cutts mówi, że już dwu-, trzykrotne wystąpienie słowa kluczowego w treści zupełnie wystarczy. Wypada chyba wierzyć osobie, która odpowiada za algorytm, którym posługuje się wyszukiwarka Google.

Nie znaczy to jednak, że ze słów kluczowych powinniśmy zrezygnować. Podejście Keyword Avoidance jest niewskazane. Doświadczony SEO copywriter powinien kierować się tutaj wyczuciem. Słowa kluczowe powinien umiejętnie i naturalnie wplatać w tekst reklamowy. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w różnych miejscach tekstu. Copywriterzy powinni także używać ich synonimów a same słowa kluczowe stosować nie tylko w liczbie pojedynczej, ale także mnogiej, odmieniać je przez przypadki, używać słów bliskoznacznych. Google już od kilku lat dosyć dobrze sobie radzie z synonimami, potrafi także analizować treść całego tekstu pod kątem słów kluczowych. Ponadto w sposób bardziej skuteczny rozpoznaje frazy zbliżone tematycznie.

 

Keyword frequency - częstotliwość słów kluczowych

 

Pokazuje ona, ile razy słowo kluczowe pojawiło się na stronie internetowej. W tym względzie również, nie można przesadzić. Używanie kilku słów kluczowych we wszystkich tekstach na stronie, może skutecznie zniekształcić ich sens. Staną się mało zrozumiałe.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Siwek Gaczyński & Partners

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »