| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

Pomysł na biznes: internetowy sklep spożywczy

E-market to pomysł na biznes, który daje zarobić nawet przy niewielkim kapitale. Inwestycja na poziomie kilkunastu tysięcy złotych może się zwrócić w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzeba półek sklepowych ani magazynów. Nie ponosimy  też dodatkowych opłat za lokal. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i miejsce na szybko schodzące  produkty spożywcze.

Najlepiej e- sklep promować na popularnych witrynach internetowych i w prasie lokalnej lub regionalnej. Można także wynająć specjalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarkach. Adresy można znaleźć w internecie (np. poprzez Google).

 

Koszty i zyski

 

Koszty inwestycyjne przy zakładaniu e-sklepu są niewielkie. Na początku wystarczy kupno dwóch komputerów średniej klasy wraz z odpowiednim oprogramowaniem, łącznie za około 9 tys zł. Koszt opracowania wystroju witryny e-sklepu oraz stworzenie domeny powinien zamknąć się w granicach 9 tys. zł.

 

Przy pierwszym zatowarowaniu nie ma co przesadzać z zamówieniem produktów do naszego sklepu. Wystarczy, ze zakupimy produkty do dalszej odsprzedaży za około 5 tys. zł. Poza tym potrzebna jest porządna lodówka z zamrażarką za około 2 tys. zł. Taka wystarczy z powodzeniem.

 

Ponadto trzeba zastanowić się, w jaki sposób będziemy dystrybuować produkty. W tym przypadku nie należy polegać na usługach pocztowych, bo np. wędlina, może dotrzeć do klienta zepsuta. Trzeba skorzystać z usług firmy kurierskiej albo zatrudnić, co najmniej jednego przewoźnika z samochodem osobowym. W pierwszym jak i drugim przypadku miesięczny wydatek przy średnich obrotach to około 3 tys. zł.

 

Zarabiamy przede wszystkim na sprzedaży wysyłkowej produktów. Miesięcznie nasz dochód netto może wynieść około 30 tys zł. Oczywiście, jeśli e-sklep będzie dobrze prosperował. Można także uzyskać dodatkowe korzyści finansowe na sprzedaży powierzchni na witrynie w celach reklamy np. dostawców i producentów towarów, około 20 tys. zł miesięcznie. Jeżeli nasz e-sklep będzie w miarę dobrze prosperował, przez co najmniej około 10 miesięcy, to możemy pokusić się o sprzedaż np. polis ubezpieczeniowych i kredytów bankowych, jako pośrednictwo e-usług finansowych. Będzie to dodatkowe zajęcie i dodatkowy zysk.

 

By nie tworzyć zapasów?

 

Najlepiej nawiązać współpracę z kilkoma hurtowniami i producentami (np. piekarniami pieczywa). Obecnie niektóre hurtownie zajmują się nawet wysyłką paczek z produktami do klienta bezpośrednio. Oczywiście trzeba za to dodatkowo płacić, ale mimo to opłaca się w przypadku, gdy będzie, co najmniej kilkaset zakupów w spożywczym e-sklepie. Lepsze to niż trzymanie kilkuset kg wędliny w lodówce.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Helpdesk Kadrowy Sp. z o.o.

Outsourcing kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »