| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak rozkręcić internetowy biznes. Poradnik dla startupów

Jak rozkręcić internetowy biznes. Poradnik dla startupów

Startupy, czyli internetowe biznesy oparte głównie na ciekawym i oryginalnym pomyśle (za to bez zaplecza finansowego), to prawdziwy hit wśród młodych przedsiębiorców. Dziś każdy chciałby powtórzyć sukces Facebooka lub Filestube i zabłysnąć w sieci. Jednak start up to nie tylko doskonały pomysł, ale również wiele pracy i wysiłku by to, co jest naszą pasją, stało się również dobrze prosperującym biznesem.

5.    Brak zaufania do wykonawcy

 

Zaufaj firmie, która wykonuje Twój start up. Jeśli podczas wyboru kierowałeś się doświadczeniem oraz zrealizowanymi projektami, wiesz na pewno, że są to profesjonaliści, którzy dobrze znają się na internetowym rynku. Być może sam wiesz najlepiej, jak powinien wyglądać i działać Twój start up, ale to oni potrafią dobrać takie rozwiązania, by serwis był jak najbardziej przyjazny dla użytkownika, nieprzeładowany i szybki. Słuchaj rad, których udzielają Ci specjaliści i z pokorą patrz na własne doświadczenie w tym zakresie. Najgorsza sytuacja to taka, gdy wykonawca staje się marionetką w rękach klienta, a nie równorzędnym partnerem do rozmów.

 

6.    Brak budżetu na marketing

 

Niezależnie, czy finansujesz swój start up sam czy z pieniędzy unijnych, pamiętaj, żeby w budżecie przeznaczyć znaczną sumę na marketing. Twórcy często zapominają o tym pisząc na przykład wnioski o dofinansowanie, co od razu stawia ich na straconej pozycji. Przekonanie, że w rozpromowaniu serwisu pomoże rodzina, znajomi czy przyjaciele lub że dobry pomysł obroni się sam jest błędne. Aby odnieść sukces, musisz aktywnie szukać klientów, a także zapewnić spory rozgłos biznesowi już na starcie. Im więcej osób o nim się dowie, tym większa szansa, że start up szybko stanie się rentowny. Pamiętaj także, że inwestowanie w marketing nie może skończyć się na kilku pierwszych miesiącach - ciągle  próbu nowych metod dotarcia do użytkowników, by stale powiększać grono klientów.

 

7.    Brak pomiaru skuteczności swoich działań

 

Same działania marketingowe i PRowe to nie wszystko. Żeby przyniosły efekty, musisz stale śledzić które ze źródeł reklamowych przynosi Ci najwięcej korzyści - i eliminować te, które korzyści nie przynoszą. Wypuszczenie kilku bannerów lub zamieszczenie artykułu w prasie bez zmierzenia jak sobie radzą i jak przekładają się na sprzedaż czy użytkowników to najlepsza droga do zmarnowania budżetu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »