| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Reklama w sieci

Reklama w sieci

Znacznie niższy koszt dotarcia do grupy docelowej niż metodami tradycyjnymi, niemal nieograniczone możliwości kreacji przekazu, globalny zasięg - to główne korzyści wynikające z reklamy w sieci.

comet cursor - pole graficzne 'podczepiane' pod kursor myszki i podążające za nim, które po kilku sekundach znika; comet cursor warto wesprzeć dodatkowymi formami reklamy, ponieważ użytkownik zainteresowany reklamą nie może w nią kliknąć i przenieść się na stronę firmy/produktu, aby zdobyć więcej informacji;

commercial break - animowana reklama graficzna, trwająca zazwyczaj do 10 s; wyświetlana jest z belką nagłówka serwisu (środek strony, góra), w którym jest emitowana, a następnie znika i ładowana jest pozostała część serwisu;

expand corner - interaktywna reklama graficzna umieszczana w górnej, prawej części strony w formie zagiętego rogu (patrz niżej); po najechaniu na nią kursorem myszy 'rozwija się' do większego rozmiaru, imitując efekt odsłoniętej strony książki;

half page - wielkoformatowa reklama graficzna umieszczana w górnej części prawej kolumny strony, zazwyczaj emitowana na stronach z artykułami redakcyjnymi, bez stron głównych serwisów i sekcji;

link sponsorowany - tekstowa forma reklamy, która wyświetla się w wyszukiwarce (po wybraniu odpowiednich słów kluczowych; na samej górze wyników wyszukiwania) oraz w sieci kontekstowej (na stronach serwisów partnerskich); pozwala niskim kosztem zdecydowanie zwiększyć ruch do witryny www klienta;

mailing - elektroniczna wersja tradycyjnego mailingu - listy reklamowe są przesyłane do użytkowników darmowych kont pocztowych (internauci godzą się na tego typu przesyłki w momencie zakładania darmowego konta);

multiscreening - reklama integrująca billboard oraz marginesy serwisu (zaznaczone na czerwono);

pop-up - okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki; postrzegane jako najbardziej irytująca forma reklamy, najłatwiejsza do zablokowania przez internautów (odpowiedni soft blokujący wyskakujące okna);

pop-under - osobne okno otwierające się pod przeglądarką o dużej powierzchni, widoczne po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki; spora powierzchnia pozwala na przekazanie dużej ilości informacji, a jednocześnie nie irytuje tak jak pop-upy;

pozycjonowanie linków - reklama tekstowa w wyszukiwarce pojawiająca się na samej górze wyników i ściśle związana z wpisanym przez internautę pytaniem (słowami kluczowymi); pozwala na pełną swobodę doboru słów kluczowych i optymalizację kampanii w trakcie jej trwania; jedna z najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ dociera do osób szukających informacji na dany temat;

reklama w newsletterze - wysyłana w treści newslettera do zarejestrowanych subskrybentów; pozwala na dotarcie do grupy osób zainteresowanych treścią newslettera (wysoka skuteczność przekazu);

scroller - graficzny pasek reklamowy wyświetlany u dołu ekranu, niezależny od przewijania strony w oknie przeglądarki, w formie tekstu lub grafiki, przewijanych wzdłuż paska;

skyscraper - (wieżowiec), prostokątna pionowa forma reklamy o wymiarach 120x600 pikseli (lub 160x600 wide skyskraper);

sponsoring - silna integracja reklamodawcy z witryną, która polega na jednoczesnym wykorzystaniu wielu form reklamy oraz dostosowaniu wyglądu serwisu, layoutu i całej kolorystyki do reklamowanej firmy/produktu;

surround - jednoczesna ekspozycja bannera (lub billbordu) i skyscrapera reklamujących jeden produkt, najczęściej skomunikowanych ze sobą (np. skorelowana animacja);

toplayer - animacja rozgrywająca się na przezroczystej warstwie nałożonej na witrynę; ze względu na nieograniczone możliwości kreacyjne sprawdza się w kampaniach brandingowych;

VideoAd - spot reklamowy emitowany wewnątrz wybranej graficznej formy reklamy, na przykład boksu śródtekstowego, double-billboardu, etc.; odtwarzanie filmu następuje automatycznie po jego załadowaniu;

watermark - umieszczenie logo firmy w tle witryny w formie tapety; watermark jest zazwyczaj jednym z elementów złożonych akcji sponsoringowych, ponieważ pozwala na dobrą ekspozycję logo.

Ranking witryn

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Formy rozliczeń

CPA (Cost Per Action/Acquisition) - rozliczenie polegające na zapłacie przez zleceniodawcę za wykonanie przez internautów określonego działania, np. zakup produktu, wypełnienie ankiety, pozostawienie danych osobowych, podanie adresu elektronicznego, założenie konta, etc.;

CPC (Cost Per Click) - forma rozliczenia opierająca się na liczbie kliknięć internautów w daną formę reklamową; CPC jest liczony jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do kosztów całej kampanii; rozliczenie może odbywać się przed kampanią (zakup ustalonej z góry liczby kliknięć) lub po jej zakończeniu (zapłata za wykonane kliknięcia); cena zależy m.in. od atrakcyjności kreacji reklamowej;

CPM (Cost Per Mille) - najpopularniejsza forma zapłaty za reklamę w sieci - reklamodawca płaci za 1000 odsłon danej formy reklamowej lub wysłania mailingu reklamowego do 1000 kont pocztowych;

CPU (Cost Per User) - opłata za dotarcie do określonej liczby internautów; zaletą tej metody jest możliwość założenia z góry, jaki zasięg będzie miała prowadzona kampania;

FF (Flat Fee) - opłata za z góry określony czas wyświetlania kreacji reklamowej na danej witrynie; popularny sposób rozliczeń w przypadku kampanii sponsoringowych; wadą tej metody jest brak informacji w momencie dokonywania zakupu o liczbie kupionych odsłon i o zbudowanym zasięgu kampanii (szacunki na podstawie danych historycznych).

Honorata Zakrzewska-Krzyś

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Grzelak

Solicitor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »