| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Reklama w sieci

Reklama w sieci

Znacznie niższy koszt dotarcia do grupy docelowej niż metodami tradycyjnymi, niemal nieograniczone możliwości kreacji przekazu, globalny zasięg - to główne korzyści wynikające z reklamy w sieci.

Zalety reklamy internetowej:

● interaktywność;

● elastyczność medium;

● kompleksowość przekazu;

● globalny charakter oddziaływania;

● multimedialność przekazu;

● niski koszt;

● rosnąca liczba potencjalnych odbiorców;

● możliwość zindywidualizowania oferty;

● możliwość łatwego pomiaru skuteczności.

Wady reklamy w sieci:

● nadmiar reklam internetowych - irytacja odbiorców.

Ile to kosztuje

Istnieje bardzo wiele czynników i zależności, które wpływają na koszt reklamy internetowej. Począwszy od częstotliwości emisji, wagi kreacji reklamy (ceny za jej stworzenie), aż po bardziej precyzyjne dotarcie do grupy celowej przy wykorzystaniu targetowania (czyli emitowania reklamy internetowej do określonej grupy osób, według przyjętych kryteriów demograficznych, takich jak: płeć, wiek, region, miasto, zawód etc.).

Cena rośnie wraz z ograniczaniem zwykłej emisji (do wszystkich internautów) na celowaną (np. tylko do kobiet w wieku 25 - 40 lat z woj. mazowieckiego).

Standardowo koszt danej formy reklamowej rozlicza się za 1000 odsłon. W przypadku Billboardu waha się od 10 zł nawet do 250 zł.

Przykładowe ceny oferowane przez 3 podmioty:

● Onet: Billboard = 15 zł RC, Double Billboard = 23 zł RC;

● O2: Billboard = 10 zł RC, Double Billboard = 20 zł RC;

● Arbomedia: Billboard = 20 zł RC, Double Billboard = 30 zł RC.

Także tutaj jest sporo do rozważenia. Według Janiaka z CR Media Consulting, istnieje wiele istotnych kwestii dotyczących form reklamowych, które mają wpływ na całościowy efekt kampanii. - Główną rolę - mówi - odgrywa agencja kreatywna przygotowująca kreacje do danej kampanii. Zasada jest prosta: Im ciekawsza, bardziej intrygująca kreacja, tym użytkownik będzie bardziej skłonny dowiedzieć się, co za sobą kryje.

Samo pojęcie skuteczności form reklamowych jest bardzo szerokie. Od jednych rozwiązań wymaga się dużej konwersji oraz licznych przekierowań na stronę www zlecającego. Inne mają za zadanie budować wizerunek reklamowanej marki, która z założenia ma być wszechobecna w danym medium reklamowym.

Także oferowane modele rozliczeniowe determinują możliwości wykorzystania konkretnych kreacji reklamowych. Przede wszystkim kampanie prowadzone w modelach efektywnościowych - CPC (czyli za klikniecie) oraz CPA (za akcje) - są kampaniami wyłącznie sprzedażowymi. Założeniem wspomnianych kampanii jest płatność tylko za określony efekt - np. świadome (nieprzypadkowe) kliknięcie przez użytkownika w daną formę reklamową.

W przypadku modelu CPA, który sprawdza się głównie przy produktach finansowych sprzedawanych online, wykorzystuje się praktycznie wszystkie formy reklamowe. Przede wszystkim liczy się tu ciekawy pomysł, który będzie zachęcał użytkownika do wykonania założonej akcji (np. podania adresu elektronicznego).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »