| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jaki samochód dla firmy

Jaki samochód dla firmy

Na rynek wróciły samochody z tzw. kratką. Dilerzy starają się wzbogacić swoją ofertę o modele umożliwiające pełne odliczenie VAT. Najszybsi byli producenci, którzy od lat cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców.

Jeśli chodzi o modele, przedsiębiorcy najchętniej wybierali Forda Focusa (8 059 sztuk) oraz Skodę Octavię (7 825 sztuk) i Opla Astrę (7 451 sztuk). Kolejne pozycję zajęły auta segmentu B: Skoda Fabia (5 722 sztuki) i Toyota Yaris (5 340 sztuk).

Menedżerowie decydowali się najczęściej na dwa modele aut klasy średniej: VW Passata (4 946 sztuk) oraz Forda Mondeo (4 776 sztuk) oraz w mniejszym stopniu na: Toyotę Avensis (2 893 sztuki) lub Opla Vectrę (2 889 sztuk).

Z kolei w plebiscycie Fleet Awards 2009, rozstrzygniętym pod koniec kwietnia 2009 roku zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostali:

y w kategorii SAMOCHÓD FLOTOWY: samochód mini - Ford Ka, samochód mały - Toyota Yaris, samochód klasy średniej - Skoda Octavia/Toyota Corolla, samochód klasy średniej premium - Renault Megane Coupe, samochód klasy średniej wyższej - Volkswagen Passat, samochód klasy średniej wyższej premium - Audi A4, samochód klasy wyższej premium - Audi A6, samochód luksusowy - BMW Serii 7, samochód dostawczy (do 2,29 t) - Volkswagen Caddy, samochód dostawczy (2,3-2,89 t) - Volkswagen Transporter T5, samochód dostawczy (2,9-3,5 t) - Mercedes-Benz Sprinter, pick-up - Toyota Hilux, mały MPV - Citroen C3 Picasso, duży MPV - Ford S-Max, duży SUV - BMW X5, samochód ciężarowy - Volvo FL;

• w kategorii NAJLEPSZY DESIGN: Lancia Delta;

• w kategorii NAGRODA DZIENNIKARZY: Mitsubishi Lancer Sportback, który wyprzedził Volkswagena Golfa oraz Toyotę Avensis.

Chociaż kryzys na rynku motoryzacyjnym w Europie trwa, kolejne kraje informują o poprawie sytuacji. Entuzjazm zapoczątkowany w Niemczech zatacza coraz szersze kręgi - o zwiększonym zainteresowaniu autami osobowymi mówią także Austriacy, Francuzi, Włosi i Słowacy. Sytuacji sprzyja aktywna pomoc rządów wspomnianych krajów, które wprowadziły system premii przy kupnie nowego samochodu, pod warunkiem oddania starego na złom. Wysokość premii sięga 1000 - 5000 euro, do tego często dochodzą dodatkowe rabaty ze strony producentów.

W marcu br. do klientów w Polsce trafiło 31 106 samochodów, o 3,0 proc. więcej niż w lutym i o 2,4 proc. więcej niż w marcu 2008 roku. Jednym z dwóch producentów, którzy w marcu przekroczyli pułap sprzedaży 3000 aut miesięcznie jest Fiat - z wynikiem 3 347 sztuk (wzrost o 3,9 proc. w porównaniu do lutego br. i o 27,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego) - informuje Samar.

Na pozycji wice lidera umocniła się Skoda, która w pierwszym kwartale br. sprzedała 9 019 egzemplarzy aut osobowych, przełamując jednocześnie dotychczasową spadkową tendencję sprzedaży sumarycznej. Uzyskała przy tym wskaźnik o 4,7 proc. wyższy, niż uzyskany w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Twój Biznes

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Kwapisz

Radca prawny.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »