| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jaki samochód dla firmy

Jaki samochód dla firmy

Na rynek wróciły samochody z tzw. kratką. Dilerzy starają się wzbogacić swoją ofertę o modele umożliwiające pełne odliczenie VAT. Najszybsi byli producenci, którzy od lat cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców.

• Opel - do wyboru: Corsa 3- lub 5-drzwiowa, Astra Classic kombi, Combo Tour, Vivaro Kombi i Tour;

Mercedes - do wyboru: Vito PKab, Vito Univan, Vito Kombi, Sprinter PKab, a także modele luksusowe: Viano Trend oraz Viano Ambiente;

Renault - Koleos i Trafic (kratkę mają otrzymać także: Modus, vany Espace i Grand Espace, ponadto w wersji pozwalającej przewozić cztery lub pięć osób ma pojawić się dostawczy Kangoo).

Subaru zamierza wprowadzić modele Legacy i Forester. Fiat ma oferować czteroosobowe Bravo, Grande Punto i Pandę (poza dostępnymi już ciężarowymi Fatem 600, Pandą, Grande Punto i Doblo). Nissan zapowiada homologowane wersje Pathfinder, a także X-trail i Qashqai. KIA ma wprowadzić model Cee'd w wersjach dla czterech osób, ponadto wystąpiła o ciężarową homologację dla: Sportage, Sorento, Carnival, Picanto i Rio. Nad homologacją pracują także VW, Honda, Mazda czy Ford. Nowych modeli można się spodziewać za ok. miesiąc.

Inni producenci również starają się o uzyskanie stosownych homologacji, jednak instytucje, które je wydają zostały zasypane wnioskami, dlatego czas otrzymania stosownych decyzji się wydłuża.

Można przyjąć, że samochody z ciężarową homologacją będą droższe od osobowych średnio o ok. 1500-4000 zł. Wiąże się to z kosztami, jakie muszą ponieść importerzy za uzyskanie stosownych dokumentów oraz samą ceną kratki. Samochody pozwalające na odliczenie pełnych 22 proc. VAT-u będą dostępne zazwyczaj w uboższej gamie silnikowej. Większość ma być sprzedawana w odmianach 4-miejscowych, by spełnić wymogi fiskusa.

Dilerzy proponują nie tylko ciężarowe modele aut osobowych, rozszerzają również ofertę samochodów dostawczych z rozbudowaną częścią osobową.

W minionym roku najpopularniejszą marką wśród klientów instytucjonalnych była Toyota - z liczbą 17 476 rejestracji osiągnęła 12 proc. udziału w rynku. Za nią uplasował się Ford, który w stosunku do 2007 roku awansował o 2 pozycje (16 163 sprzedane sztuki - 11,1 proc. rynku; ok. 70 proc. rejestracji tej marki to rejestracje na firmy) oraz Skoda (15 438 sztuk, 10,6 proc. udziału w rynku).

Spośród 15 wiodących w rankingu marek (posiadających łącznie 87,4 proc. udziału w sprzedaży flotowej), największy wzrost rejestracji flotowych zanotowało Audi (+57 proc.), a największy spadek Peugeot (-11,6 proc.). Ranking zamykają dwie marki Premium: Volvo (3 050 sprzedanych sztuk) i Mercedes (2 902 sztuki).

reklama

Autor:

Źródło:

Twój Biznes

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »