| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Obowiązki pracodawców przy zatrudnieniu 20 pracowników

Obowiązki pracodawców przy zatrudnieniu 20 pracowników

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników zobowiązany jest m.in. do wprowadzenia regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz do utworzenia zfśs.

Pracodawca zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników zobowiązany jest utworzyć zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. W odróżnieniu jednak od przepisów wyżej wspomnianych ustaw liczbę pracowników przy tworzeniu funduszu przelicza się na pełne etaty. Zadaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jest finansowanie działalności socjalnej na rzecz pracowników, byłych pracowników, emerytów i rencistów.

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników ma obowiązek ustalenia oraz wypłacenia zasiłków, określonych w ustawie o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (głównie chodzi o zasiłek chorobowy i macierzyński). Liczbę zatrudnionych (a dokładnie zgłoszonych przez pracodawcę do ubezpieczenia) określa się według stanu na dzień 30 listopada poprzedniego roku kalendarzowego lub według stanu na pierwszy miesiąc, w którym płatnicy składek dokonali zgłoszenia, jeżeli na dzień 30 listopada płatnicy nikogo nie zgłosili do ubezpieczenia.

Szymon Kaczmarek 

Podstawa prawna:

• art. 1041 Kodeksu pracy,

• ustawa z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (DzU nr 90, poz. 844 ze zm.).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Jarosz

Ekspert z zakresu marketingu i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »