| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Tworzymy portal internetowy

Tworzymy portal internetowy

Portal jest złożonym bytem internetowym, zdecydowanie bardziej rozbudowanym w porównaniu ze swoimi mniejszymi kolegami, nastawionym na dobrze pojętą interaktywność oraz dostępność dla maksymalnie szerokiej grupy odbiorców (w ramach swojego targetu).

 

Portale można podzielić ze względu na ich przeznaczenie oraz posiadane funkcjonalności. Portal może pełnić różnorodne funkcje (np. informacyjną i społecznościową), a co za tym idzie - dana funkcjonalność może być wykorzystywana w różnych typach portali (np. artykuły czy system komentarzy można spotkać niemal w każdym portalu).

I etap

W dobie wyskakujących jak grzyby po deszczu portali internetowych o różnorodnej tematyce oraz rosnących wymagań użytkowników rzeczą podstawową jest stworzenie atrakcyjnej i spójnej wizji portalu i oryginalnego pomysłu na jego ofertę. Powinna ona przyciągnąć na stałe jak największą liczbę internautów. Projekt musi odpowiadać na zapotrzebowanie użytkowników (informacje, wiedza ekspercka, interakcja, usługi on-line) i oferować im korzyści („co mi daje ten portal, czego nie dają mi inne”, „czy mam po co na niego regularnie wchodzić”, „czy moje życie osobiste/zawodowe poprawi się dzięki korzystaniu z tego portalu”).

Warto wchodzić wszędzie tam, gdzie pomysł jest nośny i/lub medialny albo istnieje niezagospodarowana nisza rynkowa (zdecydowanie najlepszy pomysł) z dobrą perspektywą wzrostu (o tym jednak powiedzą nam dopiero profesjonalne badania rynkowe).

Jeśli zamierzamy zainwestować w portal, musimy pamiętać, że wchodzimy w miejsce, gdzie działają już duzi gracze i/lub setki małych. Z tego powodu musimy się liczyć, że wypracowanie pozycji będzie kosztowne (w skrajnym przypadku bardzo kosztowne).

Pamiętajmy przy tym o charakterystyce grupy docelowej. Niewielki jest sens budowania portalu internetowego np. dla branży metalurgicznej lub kopalni węgla kamiennego, bo osoby decyzyjne są wiekowe i/lub nie korzystają z mediów elektronicznych oraz tą drogą nie prowadzi się negocjacji handlowych ani nie pozyskuje kontaktów/kontrahentów/odbiorców.

Korzyści finansowe:

• wpływy z reklam (portal skierowany do szerokiego grona odbiorców i mający dużą odwiedzalność),

• wpływy z abonamentu,

• wpływy z jednorazowych opłat dostępowych (portal nastawiony na jakość zawartości),

• sprzedaż usług on-line,

• sprzedaż usług off-line.

Korzyści pozafinansowe:

• budowanie wizerunku marki (w dalszym okresie może się przerodzić w korzyści materialne),

• stała reklama w Internecie,

• dotarcie do nowych odbiorców,

• gromadzenie sieci potencjalnych partnerów/współpracowników,

• możliwość nawiązywania ciekawych relacji,

• gromadzenie cennych informacji statystycznych, w dużej ilości.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »