| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie zakupić oraz jak dokonać aktywacji podpisu elektronicznego? Jakie są koszty zestawów do podpisu elektronicznego i związanego z nim kwalifikowanego znacznika czasu? Jakie są minimalne wymagania techniczne, aby się nim posługiwać? Jaki jest zakres zastosowania i jakie są zalety podpisu elektronicznego?

- korespondencji z urzędami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,

- zawierania umów cywilnoprawnych w formie elektronicznej,

- udziału w aukcjach i przetargach elektronicznych.

Zalety posługiwania się certyfikatem kwalifikowanym:

- jeden certyfikat umożliwia podpisywanie wielu dokumentów przesyłanych drogą elektroniczną do różnych instytucji,

- skrócenie czasu realizacji spraw urzędowych, cywilnoprawnych oraz biznesowych z uwagi na wykorzystanie sieci internet,

- zmiana nośnika certyfikatu z „dyskietki” (używanej do przechowywania certyfikatów niekwalifikowanych koniecznych w kontaktach z ZUS) na urządzenia podłączane do portów USB (standardowy port dostępny obecnie w każdym komputerze klasy PC),

- zabezpieczenie dokumentów podpisanych elektronicznie przez zmianami przez osoby nieuprawnione,

- ograniczenie czasu i kosztów przeszukiwania elektronicznych archiwów,

- dostępność urzędów elektronicznych „online” przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Michał Hartmann

reklama

Autor:

Źródło:

Prawo Przedsiębiorcy

Zdjęcia


Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »