| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie zakupić oraz jak dokonać aktywacji podpisu elektronicznego? Jakie są koszty zestawów do podpisu elektronicznego i związanego z nim kwalifikowanego znacznika czasu? Jakie są minimalne wymagania techniczne, aby się nim posługiwać? Jaki jest zakres zastosowania i jakie są zalety podpisu elektronicznego?

- korespondencji z urzędami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,

- zawierania umów cywilnoprawnych w formie elektronicznej,

- udziału w aukcjach i przetargach elektronicznych.

Zalety posługiwania się certyfikatem kwalifikowanym:

- jeden certyfikat umożliwia podpisywanie wielu dokumentów przesyłanych drogą elektroniczną do różnych instytucji,

- skrócenie czasu realizacji spraw urzędowych, cywilnoprawnych oraz biznesowych z uwagi na wykorzystanie sieci internet,

- zmiana nośnika certyfikatu z „dyskietki” (używanej do przechowywania certyfikatów niekwalifikowanych koniecznych w kontaktach z ZUS) na urządzenia podłączane do portów USB (standardowy port dostępny obecnie w każdym komputerze klasy PC),

- zabezpieczenie dokumentów podpisanych elektronicznie przez zmianami przez osoby nieuprawnione,

- ograniczenie czasu i kosztów przeszukiwania elektronicznych archiwów,

- dostępność urzędów elektronicznych „online” przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Michał Hartmann

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mira Michalska

Doradca

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »