| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie kupić podpis elektroniczny

Jak i gdzie zakupić oraz jak dokonać aktywacji podpisu elektronicznego? Jakie są koszty zestawów do podpisu elektronicznego i związanego z nim kwalifikowanego znacznika czasu? Jakie są minimalne wymagania techniczne, aby się nim posługiwać? Jaki jest zakres zastosowania i jakie są zalety podpisu elektronicznego?

- dane, jakie zawarte zostają w certyfikacie: dane użytkownika certyfikatu oraz dane reprezentowanego przez niego podmiotu,

- dane podmiotu, który dokonuje zapłaty za zestaw - mogą to być dane podmiotu, dla którego użytkownik certyfikatu będzie działał lub dane użytkownika certyfikatu,

- dokumenty - w przypadku firm będą to: odpis z KRS (Krajowy Rejestr Sądowy) nie starszy niż 6 miesięcy od daty jego wydania lub w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą odpis z EDG (Ewidencja Działalności Gospodarczej); potwierdzenie nadania numeru NIP; zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, pełnomocnictwo (tylko w sytuacji gdy osoba występująca o wydanie certyfikatu nie jest organem danego podmiotu - tzn. nie jest osobą upoważnioną do samodzielnego reprezentowania danej instytucji),

- dokumenty - w przypadku instytucji publicznych będą to: dokument potwierdzający pełnienie funkcji upoważnionej do reprezentowania danego podmiotu (akt powołania/mianowania/wyboru), który dostarcza osoba podpisująca w imieniu danej instytucji pełnomocnictwo dla danego subskrybenta; potwierdzenie nadania numeru NIP; zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, pełnomocnictwo (analogicznie jak powyżej - tylko w sytuacji, gdy osoba występująca o wydanie certyfikatu nie jest organem danego podmiotu - tzn. nie jest osobą upoważnioną do samodzielnego reprezentowania danej instytucji).

Wymieniane powyżej dokumenty powinny być oryginałami lub kopiami poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez notariusza, radcę prawnego lub osobę w danym podmiocie upoważnioną do tego typu czynności (zgodnie z dokumentami określającymi zasady reprezentacji).

Tak jak było to już wspomniane na wstępie, zakupu certyfikatu kwalifikowanego można dokonać w jednej z trzech firm: Krajowa Izba Rozliczeniowa Spółka Akcyjna (KIR S.A.); Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych Spółka Akcyjna oraz Unizeto Technologies Spółka Akcyjna. Wszystkie trzy firmy oferują swoim klientom zestawy do podpisu elektronicznego - w tabelach opatrzonych nazwami tych trzech firm znajdują się ceny takich zestawów wraz z opisem ich zawartości oraz terminem ważności certyfikatu. Dodatkowo prócz cen samych zestawów podpisu elektronicznego w zestawieniach ujęte są informacje o kosztach znakowania czasem podpisywanych wiadomości. Usługa takiego typu umożliwia na oznaczenie elektronicznego dokumentu wiarygodnym czasem, który według ustawy o podpisie elektronicznym stanowi „datę pewną” w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Jak dobrze wiadomo, w przypadku tradycyjnych dokumentów czas złożenia podpisu ma duże znaczenie, szczególnie w większości umów cywilnoprawnych, przy dokumentach rozliczeniowych czy zawieranych transakcjach. W takich sytuacjach analogiczną rolę odgrywa również znacznik czasu, przy założeniu, że mamy do czynienia z elektronicznym obiegiem dokumentów.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Prawo Przedsiębiorcy

Zdjęcia


CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK