| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Jak wybrać domenę i wykonać stronę www dla firmy

Jak wybrać domenę i wykonać stronę www dla firmy

Zanim rozpoczniesz biznes w sieci, wybierz nazwę domeny i miejsce na serwerze. Start może kosztować cię nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Działalność reklamową zacznij od reklamy w wyszukiwarkach.


Ponad 11 mln użytkowników największego serwisu społecznościowego w polskim internecie - nasza-klasa.pl - wciąż nie może wejść za jego pośrednictwem do serwisu Monetto.pl, w którym każdy każdemu może pożyczyć pieniądze na procent. Firmy podpisały umowę o współpracy blisko dwa miesiące temu, ale Monetto wciąż nie wykorzystuje ogromnej bazy użytkowników naszej-klasy, wyświetlając na przykład na stronie głównej serwisu baner lub link do Monetto. Dlaczego?

- Gdybyśmy to zrobili, groziłoby nam zapchanie serwerów - przyznaje wprost Łukasz Banach, prezes spółki Pender, właściciela serwisu Monetto.pl.

Tłumaczy, że nawet w przypadku serwisów dużo mniejszych niż nasza-klasa, po umieszczeniu baneru zachęcającego do wejścia na Monetto, ruch i liczba użytkowników wchodząca na serwis jest duża.

- Jednak w przypadku potencjału naszej-klasy, która ma 70 mld odsłon miesięcznie, na początku liczba wejść do naszego serwisu byłaby ogromna, choćby ze względu na efekt nowości i ciekawość użytkowników. A to mogłoby spowodować problemy nawet dla naszych serwerów, które są gotowe na obsługę naprawdę dużego ruchu użytkowników - tłumaczy Łukasz Banach, dodając, że Monetto.pl w ciągu kilku tygodni planuje akcje marketingową i będzie zachęcać użytkowników naszej-klasy do odwiedzin, stosując jednak metody targetowania reklam do określonych grup osób.

Potencjalna skala działania to jeden z podstawowych czynników, jaki powinna brać pod uwagę nowa firma planująca działalność w internecie. Nasza-klasa (polski klon amerykańskiego serwisu Classmates.com) zdobywała użytkowników w tak zawrotnym tempie, że jego właściciele nie nadążali z rozbudową zaplecza serwerowego. Strona często się zawieszała, a użytkownicy musieli długo czekać, zanim udało im się choćby zalogować. Dopiero gdy projekt wsparł inwestor, problem rozwiązano.

Przed wyzwaniem, jakim jest dobór odpowiedniej pojemności serwera i przygotowania projektu strony internetowej, stoją wszyscy przedsiębiorcy, którzy planują uruchomić biznes w sieci.

Zdaniem Łukasza Banacha z Monetto.pl dla start-upu, który na początku nie będzie musiał zmierzyć się z milionami odwiedzin, wystarczy zarezerwować serwer niededykowany, którego koszty są niewielkie.

- Wahają się między kilkaset a tysiącem złotych miesięcznie - mówi.

- Kiedyś wystarczył 1 GB powierzchni serwera na dwa lata. Dzisiaj nawet bardzo małe firmy potrzebują kilkanaście gigabajtów. Związane jest to m.in. z dużą ilością materiałów promocyjnych udostępnianych poprzez strony www - głównie filmów i prezentacji. Rośnie też w szybkim tempie liczba wysyłanych e-maili z dużymi załącznikami - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Michał Wilk

radca prawny, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »