| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Aplikacje niezbędne dla firmy

Aplikacje niezbędne dla firmy

Złożone procesy produkcyjne, biznesowe, handlowe i logistyczne powodują, że firmy muszą korzystać z systemów informatycznych. Obok programów biurowych polskie przedsiębiorstwa używają aplikacji finansowo-księgowo-płacowych.


Jest wiele typów oprogramowania. Najprostszymi i najbardziej powszechnymi aplikacjami w przedsiębiorstwach są aplikacje biurowe. To wszelkiego typu programy (komercyjne i niekomercyjne), które zawierają kilka modułów: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do prezentacji multimedialnych, program baz danych. Bez względu na charakter działalności aplikacje te są niezbędne w firmie. Najpopularniejszym programem tego typu jest pakiet firmy Microsoft (w zależności od wersji jest to Office 97/2000/XP/2003/2007). Dużą popularnością cieszą się też darmowe aplikacje typu OpenOffice i StarOffice.

To typ aplikacji wspomagających działalność przedsiębiorstwa w zakresie rozliczeń z pracownikami (pensje, premie, urlopy, zwolnienia itp.), jak również w zakresie finansowym przedsiębiorstwa (faktury, należności, zobowiązania itp.). W tym segmencie na polskim rynku dominują rozwiązania firm Insert, Wa-Pro, Sage Symfonia, Ramzes. Aplikacje te przeznaczone są dla przedsiębiorstw, które z pewnych względów nie mają potrzeby wdrażania dużych systemów klasy ERP (oprogramowanie wspomagające zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa).

CRM to zestaw narzędzi i procedur służących do zarządzania relacjami z klientami zewnętrznymi przedsiębiorstwa. Dzięki systemowi CRM możliwe jest połączenie wielu baz danych oraz innych źródeł zawierających informacje o kliencie. CRM automatyzuje wszelkiego rodzaju informacje (historie transakcji, terminowość płatności). Nie ma najmniejszego problemu, by zautomatyzować proces wysyłania e-kartek do klientów w dniu urodzin czy określić grupę najbardziej kluczowych klientów. W system CRM przedsiębiorca wprowadza też cały wachlarz swoich produktów, a także wszelkiego rodzaju odbyte rozmowy (e-mail, telefon, faks) z klientem. W przedsiębiorstwie, gdzie nie ma CRM, najczęściej każdy z handlowców ma swoich klientów. W czasie przerw w pracy handlowca (choroba, urlop) nikt go nie zastępuje w kontaktach z klientem. Właściciela firmy może spotkać gorsza sytuacja: handlowiec odchodzi do konkurencji i zabiera ze sobą część klientów. Stosując CRM, nie ma takiej możliwości. Podczas nieobecności handlowca każdy inny pracownik, dzięki bazie informacji o kliencie, jest w stanie go zastąpić (odchodzący pracownik zostawia wszelkie informacje w firmie macierzystej).

CRM można podzielić na trzy podstawowe segmenty: operacyjny (automatyzacja najważniejszych procesów biznesowych, np. sprzedaż, marketing, serwis), analityczny (określenie modelu zachowań klientów na podstawie posiadanej wiedzy) i komunikacyjny (ta część systemu odpowiada za komunikację z klientami).

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP

Zdjęcia


CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dremel

BIG ON DETAIL

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK