| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Firmy łatwiej znajdą pracownika przez internet

Firmy łatwiej znajdą pracownika przez internet

Resort pracy pracuje nad uruchomieniem ogólnopolskiej bazy internetowej mającej ułatwić firmom szukanie pracowników. Przedsiębiorcy będą mogli w bazie bezpłatnie zgłaszać oferty pracy, a pracownicy szukać tam zatrudnienia. Będzie możliwość przeszukiwania w jednym miejscu ofert pracy z całej Polski.


Tworzona przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej internetowa centralna baza ofert pracy ma ułatwić bezrobotnym poszukiwanie pracy w innej gminie, powiecie, a nawet województwie. Będą też oni mogli umieszczać w niej swoje oferty. Baza ułatwi również pracodawcom poszukiwanie pracowników. Firmy same będą składać oferty pracy za pomocą internetu i nic za to nie zapłacą. Za pomocą wyszukiwarki znajdą też kandydatów do pracy, którzy będą odpowiadali ich oczekiwaniom. Będą również mieli możliwość bardzo szybkiego kontaktu z nimi. Rząd chce, żeby baza była dostępna już od stycznia 2009 roku.

Obecnie w internetowej bazie urzędów pracy znajdują się oferty tylko z danego powiatu. Są to jedynie suche informacje o tym, że w jakiejś gminie jest zapotrzebowanie na pracownika. Na przykład w gminie Barcin (woj. kujawsko-pomorskie) obecnie brakuje mechanika samochodowego, nauczyciela wychowania przedszkolnego i kucharza. Na stronach powiatowych nie znajdziemy jednak informacji, ilu jest bezrobotnych budowlańców albo osób, które chcą się zatrudnić na kilka miesięcy. Raporty o zawodach deficytowych i nadwyżkowych są publikowane raz na pół roku.

Urzędy pracy mają jednak obowiązek przesyłania ofert do ogólnopolskiej bazy E-puls (http://www.epuls.praca.gov.pl). W praktyce powiaty zatrzymują jednak dla swoich bezrobotnych najlepsze oferty pracy. Przepisy nie nakładają kary za takie działania dyrektorów urzędów.

- Nie ma narzędzi technicznych, żeby sprawdzić, czy urząd prawidłowo wywiązuje się z obowiązku zamieszczania ofert pracy - mówi Elwira Młynarz, naczelnik w Departamencie Informatyki w MPiPS.

Zdaniem Dariusza Boguckiego, dyrektora Departamentu Informatyki w MPiPS, E-puls się nie sprawdził.

- Jest to przestarzała baza, która ma wszystkie wady internetowych baz powiatowych - mówi.

Od nowego roku bezrobotni będą mogli zamieszczać w internetowej bazie własne CV. Żeby z tego skorzystać, będą jedynie musieli bezpłatnie zarejestrować się w systemie.

- CV da pracodawcy pełniejszą informację o kwalifikacjach bezrobotnego i jego ewentualnej przydatności - mówi Sławomir Przybył, zastępca dyrektora Urzędu Pracy w Brzezinach.

Beata Czajka, zastępca dyrektora Departamentu Rynku Pracy w MPiPS, zauważa, że oferty pracy, które utracą aktualność, będą automatycznie usuwane, a te, które zostaną wykorzystane, będą wycofywane przez urząd pracy, który wprowadził je do bazy. Jej zdaniem w bazie znajdzie się bardzo dużo ofert i będą aktualizowane na bieżąco. Dzięki powstaniu bazy bezrobotnym łatwiej niż obecnie będzie poszukiwać pracy w miejscach oddalonych nieco od ich miejsca zamieszkania. To szczególnie ważne, bo nieraz w jednej miejscowości odległej zaledwie o kilkanaście kilometrów są oferty pracy, a w miejscu zamieszkania bezrobotnego ich nie ma.

reklama

Autor:

Źródło:

GP

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »