| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Właściwy dobór kadr poprawia pozycję firmy na konkurencyjnym rynku

Właściwy dobór kadr poprawia pozycję firmy na konkurencyjnym rynku

Zawody stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i wymagające konkretnych kwalifikacji i umiejętności. Coraz mniejsze znaczenie ma narodowość fachowca.


Firmy doradztwa personalnego muszą niejednokrotnie przejmować na siebie częściową rolę edukowania swoich klientów, w jaki sposób powinni zmieniać swoje podejście do rekrutacji, aby z sukcesem pozyskać dobrego pracownika z rynku.

Profesjonalnie przeprowadzona rekrutacja to proces, w którym trzeba mieć całkowitą kontrolę nad kierunkiem przepływu informacji. Jest to proces ściśle poufny - jeśli nie dla pracodawcy, to przynajmniej dla kandydata. To powoduje, że wszystkie strony procesu muszą być odpowiednio poinformowane o celu poszczególnych spotkań; kandydaci muszą otrzymać podczas spotkań rekrutacyjnych dokładne informacje na temat stanowiska, o które się obiegają, tj. jego dokładnego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej przyszłego pracodawcy, jak również o dokładnym profilu stanowiska (a więc listy zakresu zadań i odpowiedzialności przewidzianym na danym stanowisku) oraz o ewentualnych możliwościach dalszego rozwoju kariery w ramach opisanych struktur. Niezwykle ważna jest również świadomość wszystkich zainteresowanych stron procesu, że jest to moment, w którym nie tylko firma ma możliwość oceny swojego przyszłego pracownika, ale również ważna jest decyzja pracownika, który wybiera swojego przyszłego pracodawcę. Kandydat podejmuje ją poznając firmę i tworzy sobie na jej temat jakiś pogląd, który następnie będzie przekazywał w swoim najbliższym otoczeniu - zawodowym i prywatnym.

Niedobór wystarczającej liczby pracowników powoduje, że profesjonalne firmy doradztwa personalnego coraz mocniej zaczynają się specjalizować pod kątem zarówno realizowania rekrutacji dla poszczególnych sektorów biznesowych (np. dla branży FMCG; budowlanej; finansowej czy IT), ale i w poziomach poszczególnych stanowisk występujących w każdym dziale: sprzedaży, marketingu, logistyki, księgowości etc. Takie podejście umożliwia rekruterom lepsze rozpoznanie wydzielonego segmentu kandydatów w konkretnej branży oraz w konkretnych stanowiskach, na które poszukują kandydatów.

Coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane agencje doradztwa personalnego, które dysponują dobrymi bazami danych kandydatów i które podczas realizacji projektów rekrutacyjnych wykorzystują metodologię direct serach. Tego typu procesy rekrutacyjne wyglądają zupełnie inaczej. Mianowicie to pracodawca poprzez agencje zwraca się bezpośrednio z ofertą do wybranych kandydatów, których chce włączyć w proces rekrutacyjny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »