| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Właściwy dobór kadr poprawia pozycję firmy na konkurencyjnym rynku

Właściwy dobór kadr poprawia pozycję firmy na konkurencyjnym rynku

Zawody stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i wymagające konkretnych kwalifikacji i umiejętności. Coraz mniejsze znaczenie ma narodowość fachowca.


Firmy doradztwa personalnego muszą niejednokrotnie przejmować na siebie częściową rolę edukowania swoich klientów, w jaki sposób powinni zmieniać swoje podejście do rekrutacji, aby z sukcesem pozyskać dobrego pracownika z rynku.

Profesjonalnie przeprowadzona rekrutacja to proces, w którym trzeba mieć całkowitą kontrolę nad kierunkiem przepływu informacji. Jest to proces ściśle poufny - jeśli nie dla pracodawcy, to przynajmniej dla kandydata. To powoduje, że wszystkie strony procesu muszą być odpowiednio poinformowane o celu poszczególnych spotkań; kandydaci muszą otrzymać podczas spotkań rekrutacyjnych dokładne informacje na temat stanowiska, o które się obiegają, tj. jego dokładnego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej przyszłego pracodawcy, jak również o dokładnym profilu stanowiska (a więc listy zakresu zadań i odpowiedzialności przewidzianym na danym stanowisku) oraz o ewentualnych możliwościach dalszego rozwoju kariery w ramach opisanych struktur. Niezwykle ważna jest również świadomość wszystkich zainteresowanych stron procesu, że jest to moment, w którym nie tylko firma ma możliwość oceny swojego przyszłego pracownika, ale również ważna jest decyzja pracownika, który wybiera swojego przyszłego pracodawcę. Kandydat podejmuje ją poznając firmę i tworzy sobie na jej temat jakiś pogląd, który następnie będzie przekazywał w swoim najbliższym otoczeniu - zawodowym i prywatnym.

Niedobór wystarczającej liczby pracowników powoduje, że profesjonalne firmy doradztwa personalnego coraz mocniej zaczynają się specjalizować pod kątem zarówno realizowania rekrutacji dla poszczególnych sektorów biznesowych (np. dla branży FMCG; budowlanej; finansowej czy IT), ale i w poziomach poszczególnych stanowisk występujących w każdym dziale: sprzedaży, marketingu, logistyki, księgowości etc. Takie podejście umożliwia rekruterom lepsze rozpoznanie wydzielonego segmentu kandydatów w konkretnej branży oraz w konkretnych stanowiskach, na które poszukują kandydatów.

Coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane agencje doradztwa personalnego, które dysponują dobrymi bazami danych kandydatów i które podczas realizacji projektów rekrutacyjnych wykorzystują metodologię direct serach. Tego typu procesy rekrutacyjne wyglądają zupełnie inaczej. Mianowicie to pracodawca poprzez agencje zwraca się bezpośrednio z ofertą do wybranych kandydatów, których chce włączyć w proces rekrutacyjny.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP

Zdjęcia


CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kaszubiak Jędrzejko Adwokaci

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK