| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Przedsiębiorca w sądzie > Przedsiębiorca w urzędzie > Powstanie jeden serwis z e-administracją

Powstanie jeden serwis z e-administracją

Wkrótce ruszy strona internetowa skupiająca w jednym miejscu usługi e-administracji, a w urzędach pojawią się nowe ułatwienia. Chodzi m.in. o złożenie deklaracji podatkowej, założenie działalności gospodarczej i możliwość sprawdzenia, czy pracodawca opłaca składki na ubezpieczenie społeczne.

Jeden serwis z e-administracją

Musi być jedno miejsce, w którym będzie można znaleźć usługi e-administracji – powiedział minister Jacek Cichocki. Dodał, że informacje umieszczane w serwisach rządowych muszą być zrozumiałe dla odbiorców i dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Jeszcze w tym roku powstanie pilotażowa strona internetowa, która będzie realizować ten cel – powiedział. Ma to być narzędzie, które pomoże obywatelowi w prosty sposób odnaleźć interesującą go procedurę i skutecznie załatwić sprawę. Wskaże także wymagane dokumenty, terminy, koszty i procedurę krok po kroku.

Szef Kancelarii Premiera przypomniał, że przez ostatnie lata powstało wiele elektronicznych serwisów informacyjnych, które pozwalają Polakom załatwiać sprawy urzędowe przez Internet. Chodzi m.in. o złożenie deklaracji podatkowej, założenie działalności gospodarczej i możliwość sprawdzenia, czy pracodawca opłaca składki na ubezpieczenie społeczne. Dodał, że liczba tych usług tworzy jednak obecnie nowe wyzwanie dla obywatela – w jaki sposób odnaleźć właściwą stronę internetową.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Profesjonalna infolinia dla obywateli

Minister Cichocki podkreślił, że konieczne staje się sprofesjonalizowanie kontaktu telefonicznego poprzez tworzenie systemu infolinii dla obywateli. To narzędzie będzie szczególnie przydatne dla osób wykluczonych cyfrowo, starszych lub słabiej wykształconych. Przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będzie uruchamiana infolinia centralna, która utworzy sieć z infoliniami resortowymi i informacyjnymi telefonami ministerstw, urzędów centralnych i wojewódzkich.

Obywatel gospodarzem urzędu

Obywatel, który idzie do urzędu ma się tam czuć jak u siebie – powiedział minister Jacek Cichocki. Zapowiedział opracowanie listy zmian ułatwiających obywatelom kontakt z urzędem, np. regulujących dostępność miejsc parkingowych, toalet, czy kserokopiarek. Dodał także, że konieczna jest dalsza poprawa dostępności urzędów dla osób z niepełnosprawnościami.

Zwrot kosztów w postępowaniu administracyjnym

Sprawna reakcja urzędu na listy i wnioski

Szef Kancelarii Premiera zapowiedział opracowanie zestawu dobrych praktyk dla departamentów zajmujących się korespondencją z obywatelami. Chodzi o sprawne udzielanie odpowiedzi na wszystkie listy, czy wnioski w sposób zrozumiały, bez niepotrzebnego biurokratycznego żargonu. Beneficjentami będą nie tylko obywatele. To także istotne dla wizerunku urzędu i wizerunku państwa – dodał.

Księgi wieczyste dostępne w internecie

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »