| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Prawo > Prawo autorskie > Patent > Przeszkody w rejestracji znaku towarowego (cz. 2)

Przeszkody w rejestracji znaku towarowego (cz. 2)

Warto wiedzieć jakie są przeszkody w uzyskaniu prawa ochronnego na znak towarowy i tak stworzyć nasz znak, aby ich uniknąć, ponieważ uzyskanie prawa ochronnego znacznie podnosi wartość przedsiębiorstwa.

6)      stanowią formę lub inną właściwość towaru lub opakowania, która jest uwarunkowana wyłącznie jego naturą, jest niezbędna do uzyskania efektu technicznego lub zwiększa znacznie wartość towaru.

W odniesieniu do alkoholi, każdy znak towarowy zawierający elementy niezgodne z pochodzeniem uważa się za znak wprowadzający odbiorców w błąd.

Nie udziela się praw ochronnych na znaki zawierające elementy geograficzne prawdziwe w sensie dosłownym co do terytorium, regionu lub miejsca z którego towar pochodzi, które mogłoby wprowadzić odbiorców  w błąd, że towar pochodzi z innego słynącego z danych wyrobów terenu. (znak może zawierać prawdziwą treść, lecz jego używanie może konsumentów wprowadzać w błąd np. co do pochodzenia geograficznego towaru, które w przypadku wielu produktów, takich jak alkohole ma szczególne znaczenie i świadczy o szczególnie wysokiej jakości. Ma to miejsce w przypadku często jednakowo brzmiących nazw miast lub bardzo podobnych nazw regionów)

W przypadku homonimicznych oznaczeń dla wina i piwa ochrona może być przyznana, z tym, że Urząd Patentowy wezwie osobę, która dokonała zgłoszenia później, do dokonania w znaku odpowiednich zmian pozwalających na odróżnienie go od znaku wcześniejszego.

Zobacz: Patent europejski

Zgłoszenie w charakterze znaku towarowego oznaczenia, którym inna osoba posługuje się jako nazwą, pod którą prowadzi działalność gospodarczą, w szczególności jeżeli jest ona wyrazem pospolitym, nie stanowi samoistnej podstawy do odmowy udzielenia prawa ochronnego, jeżeli zgłaszający działał w dobrej wierze, a:

a)      nazwa ta nie jest używana jako znak towarowy powszechnie znany na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dla towarów tego samego rodzaju

b)      w chwili zgłoszenia znaku nie było konfliktu interesów, w szczególności ze względu na różny profil działalności, lokalny jej zasięg lub odmienne formy używania obu oznaczeń.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Tabędzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »