| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Praca i ubezpieczenia > Miejsce pracy pracownika mobilnego

Miejsce pracy pracownika mobilnego

Miejscem pracy pracownika stale przemieszczającego się może być obszar, na którym jego pracodawca prowadzi działalność, np. terytorium Unii Europejskiej.

Dodatkowo z treści art. 775§1 k.p. wynika wprost, że podróż służbowa ma charakter incydentalny. Podstawę podróży służbowej stanowi po pierwsze, polecenie wyjazdu, które powinno określać zadanie do wykonania, oraz termin i miejsce jego realizacji. Zadanie musi być skonkretyzowane, nie może mieć charakteru generalnego. Nie jest zatem podróżą służbową wykonywanie pracy (zadań) w różnych miejscowościach, gdy przedmiotem zobowiązania pracownika jest stałe wykonywanie pracy (zadań) w tych miejscowościach.

Wykonywaniem zadania służbowego w rozumieniu art. 775§ 1 k.p. nie jest wykonywanie pracy określonego rodzaju, wynikającej z charakteru zatrudnienia. Ta bowiem nigdy nie jest incydentalna. Pracownicy mobilni nie wykonują incydentalnie zadania związanego z oddelegowaniem poza miejsce pracy, lecz ich charakter pracy wymusza nieustanne przebywanie w trasie. Nie mają do nich zatem zastosowania normy dotyczące podróży służbowych.

Paweł Łukaszuk 

Podstawa prawna:

• art. 29, 775 Kodeksu pracy,

• art. 58 § 3 k.c. w zw. z art. 300 k.p.,

• orzeczenia Sądu Najwyższego:

- wyrok z 1 kwietnia 1985 r. (I PR 19/85, OSP 1986/3/46),

- wyrok z 11 kwietnia 2001 r. (I PKN 350/00, OSNP 2003/2/36),

- wyrok z 22 stycznia 2004 r. (I PK 298/03, OSNP 2004/23/399),

- wyrok z 11 kwietnia 2001 r. (I PKN 350/00, OSNP 2003/2/ 36),

- uchwała z 19 listopada 2008 r. (II PZP 11/08, Biul. SN 2008/11/21).

reklama

Autor:

Źródło:

Serwis Prawno-Pracowniczy

Zdjęcia


Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bierła

Ekspert Aferry.pl, specjalista ds. marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »