| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Praca i ubezpieczenia > Jak starać się o podpis elektroniczny, którego ZUS będzie wymagał od 21 lipca 2008 r.

Jak starać się o podpis elektroniczny, którego ZUS będzie wymagał od 21 lipca 2008 r.

Od 21 lipca br. kartę kryptograficzną z zapisanym certyfikatem kwalifikowanym będzie musiał posiadać przynajmniej jeden pracownik firmy, która wysyła elektronicznie dokumenty do ZUS.

W kancelariach wyszczególnionych na stronie internetowej Unizeto usługa notariusza jest nieodpłatna. Korzystając z usług innych kancelarii trzeba ponieść opłatę zgodnie z taksą notarialną.

2 sposób: wypełnione wnioski użytkownik składa w wybranym Punkcie Rejestracji (lista punktów na stronie internetowej www.certum.pl) -> użytkownik odbiera zestaw.

Wymagane dokumenty: dowód osobisty lub paszport, odpis z KRS - w przypadku osób prawnych.

PWPW

Użytkownik wypełnia wnioski i składa je za pośrednictwem strony internetowej www.epr.sigillum.pl lub bezpośrednio w wybranym Punkcie Rejestracji (lista punktów rejestracji na stronie internetowej www.sigillum.pl) -> użytkownik odbiera zestaw.

Wymagane dokumenty: dowód osobisty lub paszport, odpis z KRS - w przypadku osób prawnych.

KIR

Użytkownik składa wnioski w jednym z Ośrodków Rejestracji Kluczy (lista ośrodków na stronie internetowej www.kir.pl) -> użytkownik odbiera zestaw.

Wymagane dokumenty: dowód osobisty lub paszport, odpis z KRS - w przypadku osób prawnych.

Niektóre Ośrodki Rejestracji Kluczy KIR posiadają urządzenia do nagrywania certyfikatów na karty kryptograficzne. Nagrywanie odbywa się wówczas lokalnie, w związku z czym nie ma etapu, w którym Centrum Certyfikacji odsyła zestaw do klienta lub Punktu Rejestracji.

Rys. 3. Przykładowy schemat procedury ubiegania się o zestaw w Unizeto (2 sposób), PWPW i KIR

• art. 2 ust. 1 pkt 5, art. 40 pkt 5 lit. c, art. 64 pkt 3 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (DzU nr 64, poz. 565 ze zm.),

• art. 3 ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (DzU nr 130, poz. 1450 ze zm.).

Opracował Łukasz Kowalczyk

informatyk

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Siwicka

Partner Zarządzający w Grupa HR Masters, trener biznesu i executive coach. HR Biznes Partner, z kilkunastoletnią praktyką prowadzenia własnego biznesu. Praktyk HR realizujący projekty z następujących obszarów: planowanie procesów HR, wdrożenia modeli kompetencyjnych, programy rozwojowe czy audyty personalne. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie doradcze i trenerskie. W swojej pracy kładzie nacisk na badanie efektywności wszelkich procesów z obszaru polityki personalnej. Uważa, że wszelkie procedury są dla ludzi a nie ludzie dla procedur. W swoich projektach skupia się na realnych korzyściach zarówno dla organizacji jak i pracowników. Wierzy w ludzi i efektywność działań rozwojowych. Śledzi trendy na rynku i w branży – jest nastawiona na innowacyjność i działanie. Współpomysłodawczyni portalu HRPolska.pl, który powstał z zamiłowania do branży HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »