| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Kary porządkowe w praktyce

Kary porządkowe w praktyce

Pracodawca może ukarać pracownika jedną z kar porządkowych za nieprzestrzeganie m.in. przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, a także przyjętego sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy. Jeżeli pracownik uzna, że decyzja pracodawcy była bezzasadna albo została wydana z naruszeniem przepisów prawa pracy, wówczas w terminie siedmiu dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu może wnieść sprzeciw.

Decyzja o ukaraniu
 
Pracodawca, który chce ukarać pracownika karą porządkową, powinien pamiętać, że decyzja o ukaraniu powinna być wyrażona na piśmie i zawierać wskazanie rodzaju naruszenia obowiązków pracowniczych, datę dopuszczenia się przez pracownika tego naruszenia oraz informację o prawie zgłoszenia sprzeciwu i terminie jego wniesienia.
Zachowanie przez pracodawcę formy pisemnej jest obligatoryjne, a jej niezachowanie powoduje bezskuteczność działania pracodawcy. Ukaranie następuje bowiem z chwilą zawiadomienia pracownika o wymierzonej karze, a zawiadomienie takie na podstawie przepisów kodeksu pracy powinno nastąpić na piśmie. Do tego czasu oświadczenie pracodawcy należy traktować jedynie jako zamiar ukarania.
 
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

FPA Group

Outsourcing księgowości, kadr i płac oraz usługi prawne i konsultingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »