| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak reklamować produkty i usługi zgodnie z prawem

Jak reklamować produkty i usługi zgodnie z prawem

Zasada swobodnego prowadzenia działalności reklamowej przez przedsiębiorców ma pewne wyjątki. Polegają one głównie na zakazie promowania wybranych towarów czy konieczności uczciwej rywalizacji z konkurentami. Za stosowanie zakazanej reklamy firmy mogą stracić nawet 10 proc. swoich ubiegłorocznych przychodów lub mogą zostać zmuszone do wypłaty odszkodowania rynkowym przeciwnikom.


Rodzaje reklamy ze względu na treść

 
 
• reklama podprogowa - polega np. na włączaniu do filmu pojedynczych klatek z reklamą lub wgrywania ukrytego przesłania do piosenek
• reklama teaserowa - typ reklamy dokonywanej w co najmniej dwóch odsłonach
• reklama informacyjna - zwraca uwagę na korzyści, jakie osiągną nabywcy kupując reklamowany produkt lub usługę
• reklama przypominająca - przypomina o istnieniu produktu i korzyściach płynących z jego używania
• reklama wspierająca - emitowana dla przedstawienia punktu widzenia w sprawach kontrowersyjnych dla środowiska nabywców i zweryfikowania niewłaściwego odbioru działań przedsiębiorstwa
• reklama osłonowa - wykorzystująca sprawdzoną markę pewnych produktów do wprowadzenia na rynek nowych wyrobów tej samej marki
• reklama ukierunkowana - kierująca nabywców do miejsc sprzedaży, w których znajduje się oferowany produkt lub usługa
• reklama profesjonalna - skierowana do przedstawicieli wolnych zawodów
• reklama porównawcza - porównuje przedmiot reklamy z przedmiotem analogicznym konkurencji
• reklama konkurencyjna - wykazująca wyróżniające się walory produktu spośród wyrobów konkurentów
• reklama agresywna - zmierzająca do wywarcia silnego wrażenia dla skłonienia nabywców do szybkiego działania
• reklama prestiżowa - podkreślająca szczególne znaczenie produktów oraz ich unikalność
• reklama defensywna - mająca na celu przeciwstawienie się reklamie konkurentów.
 


Adam Makosz

 


Gazeta Prawna Nr 157/2008 [Dodatek: Tygodnik Prawa Gospodarczego]
 z dnia 2008-08-12

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Kadrowo – Płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »