| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak reklamować produkty i usługi zgodnie z prawem

Jak reklamować produkty i usługi zgodnie z prawem

Zasada swobodnego prowadzenia działalności reklamowej przez przedsiębiorców ma pewne wyjątki. Polegają one głównie na zakazie promowania wybranych towarów czy konieczności uczciwej rywalizacji z konkurentami. Za stosowanie zakazanej reklamy firmy mogą stracić nawet 10 proc. swoich ubiegłorocznych przychodów lub mogą zostać zmuszone do wypłaty odszkodowania rynkowym przeciwnikom.


Działanie zmierzające do wywołania wśród konsumentów wrażenia, że przekaz reklamowy jest informacją neutralną, i przez to ukrycia promocyjnego charakteru kampanii reklamowej jest czynem nieuczciwej konkurencji, unormowanym w art. 16 ust. 1 pkt 4 u.z.n.k., który może być uznany za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, określoną w art. 23a ustawy o ochronie. Istotą pojęcia dobrego obyczaju jest szeroko rozumiany szacunek dla drugiego człowieka. W stosunkach z konsumentami powinien on wyrażać się właściwym informowaniem o przysługujących uprawnieniach, niewykorzystywaniu uprzywilejowanej pozycji profesjonalisty i rzetelnym traktowaniu partnerów umów. Za sprzeczne z dobrymi obyczajami można uznać działania zmierzające do niedoinformowania, dezorientacji, wywołania błędnego przekonania u konsumenta, a także wykorzystania jego niewiedzy lub naiwności.
 

Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 23 lutego 2006 r., sygn. akt XVII Ama 118/04
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Macuga

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »