| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak prowadzić sprzedaż w internecie

Jak prowadzić sprzedaż w internecie

Przed założeniem internetowego sklepu należy poznać nie tylko branżę, w jakiej będziemy działać, i opracować dobry projekt graficzny stron www. Równie ważne jest przygotowanie regulaminu odpowiadającego przepisom prawnym, poznanie skutków zamieszczenia oferty w witrynie e-sklepu i uprawnień, które trzeba zagwarantować konsumentom.

Wybór formy płatności
 
W trakcie zakładania sklepu internetowego nie można zapominać o tym, by zapewnić swoim klientom możliwie duży wybór form płatności.
- Jest to jeden z czynników decydujących o jego atrakcyjności. Udostępnienie klientowi szeregu form płatności, z których może skorzystać przy dokonywaniu transakcji: szybkich e-przelewów, płatności kartą czy też aktywacji usługi/uzyskania dostępu do treści serwisu poprzez system typu Premium SMS, wpływa na wzrost zaufania do sklepu. Każda z tych metod daje klientowi możliwość zapłaty za wybrany towar dosłownie w ciągu kilkudziesięciu sekund od zaakceptowania koszyka. Jest prosta, szeroko dostępna oraz przede wszystkim bezpieczna - mówi Marcin Jabłoński, dyrektor PayU (właściciela serwisu Platnosci.pl).
Dzięki kompleksowemu pakietowi oferowanych form płatności każda firma handlująca w internecie jest w stanie zaproponować metodę płatności, która będzie dopasowana do potrzeb klientów. W przypadku pewnych branż - np. RTV/AGD, czyli towarów, które są najczęściej kredytowane - umożliwienie zapłaty kartą to często być albo nie być takiej transakcji.
Najpopularniejszą metodą płatności elektronicznych są obecnie szybkie ePrzelewy.
- Coraz większa świadomość korzyści, jakie daje użycie tego kanału płatności, sprawia, iż kupujący spośród dwóch takich samych ofert sklepów z pewnością wybierze tę, która da mu możliwość szybkiej i bezpiecznej zapłaty. Zaproponowanie kanałów: szybkiego ePrzelewu oraz karty płatniczej to przyzwoity standard, jaki musi zapewnić sklep lub serwis gronu swych potencjalnych klientów, by uczynić swą witrynę na tyle atrakcyjną, aby skutecznie zachęciła do skorzystania z ich oferty - podkreśla Fabian Adaszewski z zespołu Allegro.pl.
FORMY PŁATNOŚCI W E-SKLEPIE
Nowo powstający sklep ma do wyboru następujące formy płatności:
szybki e-przelew - klient po wybraniu tej metody loguje się do konta swego e-banku, gdzie otrzymuje do akceptacji wygenerowany automatycznie formularz przelewowy. Nie musi niczego wpisywać, zatem nie ma możliwości, by popełnił jakikolwiek błąd w ePrzelewie. Po akceptacji transakcji sklep otrzymuje informację o jej przeprowadzeniu w czasie on-line i może uruchamiać procedurę zamówieniową.
karta płatnicza - ten kanał płatności sprawdza się zwłaszcza w dwóch przypadkach: towarów droższych, wymagających skredytowania oraz kupna przez osoby z zagranicy, które nie posiadają konta w którymś z polskich banków internetowych.
przelew tradycyjny (bankowy) - metoda płatności dla osób nieposiadających karty płatniczej lub konta w banku internetowym. Płatność dokonywana jest po złożeniu zamówienia - klient z wygenerowanym drukiem przelewowym dokonuje zapłaty w swoim banku lub na poczcie.
premium SMS - poprzez wysłanie sms-a klient otrzymuje dostęp do płatnych zasobów witryn - archiwów, rozrywki mobilnej. Dokonuje aktywacji usług, za tzw. kontent, uczestniczy w konkursach, sondach.
premium 0-400 - aktywacja usług przy użyciu telefonu stacjonarnego. Dzwoniąc pod podany numer i wprowadzając PIN, klient dokonuje teleaktywacji i uzyskuje dostęp do płatnej części serwisu.
za pobraniem - klient płaci za towar w momencie otrzymania paczki.
 
Jak dostarczać zamówienia
 
Sprzedawca internetowy musi zagwarantować swoim klientom takie formy dostawy zamówionego towaru, by czas jego realizacji był możliwie najkrótszy. Produkty kupione w Internecie można doręczać za pośrednictwem: poczty, firmy kurierskiej lub robić to osobiście. Ostatnie rozwiązanie trzeba raczej brać pod uwagę tylko przy dużej skali sprzedaży i gdy ma ona charakter lokalny (np. internetowy sklep spożywczy realizujący zamówienia w obrębie jednej miejscowości).
Decydując się na firmę kurierską warto wybrać tylko jedną z nich, aby móc uzyskać bardziej atrakcyjne ceny. Oczywiście będzie to zależało od ilości przesyłek. Dlatego należy pamiętać o tym, że w momencie wzrostu sprzedaży w e-sklepie warto spróbuj renegocjować zawartą z nią umowę. Zawsze można (a nawet trzeba) dodać także opcję przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej. Jest ona co prawda znacznie tańsza od przesyłek kurierskich, ale również dużo wolniejsza i mniej bezpieczna. Na te niedogodności często nie zwracają uwagi klienci i chociaż to oni zazwyczaj płacą za dostawę to zbyt wysokie koszty związane z dostawą mogą zniechęcić.
Część sprzedawców internetowych pozwala na odbiór zakupów w siedzibie firmy. Ma to znaczenie szczególnie dla tych, którzy mieszkają w pobliżu i mogą w ten sposób szybciej odebrać zamówiony towar. Zagwarantowanie takiej opcji jest możliwe jednak tylko wtedy, gdy przedsiębiorca posiada siedzibę, którą będzie można przerobić i stworzyć w niej punkt wydawania zamówień.
 
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Smart MBC

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »