| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak prowadzić sprzedaż w internecie

Jak prowadzić sprzedaż w internecie

Przed założeniem internetowego sklepu należy poznać nie tylko branżę, w jakiej będziemy działać, i opracować dobry projekt graficzny stron www. Równie ważne jest przygotowanie regulaminu odpowiadającego przepisom prawnym, poznanie skutków zamieszczenia oferty w witrynie e-sklepu i uprawnień, które trzeba zagwarantować konsumentom.

Co zawrzeć w ofercie
 
Przepisy kodeksu cywilnego dotyczące oferty w postaci elektronicznej, chwili i miejsca zawarcia umowy stosuje się do wszystkich trybów zawarcia umowy za pomocą internetu (bez względu na to, czy ofertę składa sprzedający czy kupujący). Jeśli ofertę elektroniczną składa sprzedający, powinna ona zawierać informacje o:
- czynnościach technicznych składających się na procedurę zawarcia umowy,
- skutkach prawnych potwierdzenia przez drugą stronę otrzymania oferty,
- zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy.
W elektronicznej ofercie przedsiębiorcy powinny znaleźć się również wyjaśnienia na temat metod i środków technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych, które sprzedający jest obowiązany udostępnić drugiej stronie. Nie może tam również zabraknąć informacji o językach, w których umowa może być zawarta, oraz kodeksach etycznych, które stosuje, oraz o ich dostępności w postaci elektronicznej.
 
Ochrona prywatności
 
Zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przedsiębiorcy nie mogą promować swoich sklepów internetowych poprzez wysyłanie reklam czy innych informacji handlowych na skrzynki e-mailowe internatów. Wysyłanie niezamówionej informacji komercyjnej o jednakowej treści do nieznanych sobie osób stanowi wykroczenie ścigane na wniosek pokrzywdzonego. Wyjątkiem, kiedy jest to dozwolone będzie sytuacja, gdy odbiorca takiej wiadomości wyraził uprzednią, zamierzoną zgodę na jej otrzymanie.
W związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przedsiębiorcy są również zobowiązani do przestrzegania określonych przepisami zasad ochrony informacji o klientach. Przedsiębiorca może co do zasady przetwarzać jedynie te dane osobowe usługobiorcy są niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy kupna-sprzedaży. Zaliczają się do nich nazwisko i imiona usługobiorcy, numer PESEL, adres zameldowania na pobyt stały, adres do korespondencji (jeżeli jest inny niż adres zameldowania) oraz dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego usługobiorcy i adresy elektroniczne usługobiorcy. Wyjątkowo w celu realizacji umów lub dokonania innej czynności prawnej z usługobiorcą, sprzedawca może przetwarzać inne dane niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia. Wcześniej musi jednak wyraźnie wskazać, że ich podanie jest niezbędne, a klient musi wyrazić na to zgodę.
 
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

DEWELOPERSKI.com

Blog o działalności deweloperskiej, kluczowych aspektach zarządzania i obrocie nieruchomościami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »