| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak nabyć nieruchomość pod działalność gospodarczą

Jak nabyć nieruchomość pod działalność gospodarczą

Przedsiębiorca, kupując nieruchomość na wolnym rynku, musi nie tylko sprawdzić jej księgę wieczystą, przeznaczenie w planach zagospodarowania przestrzennego, ale także, czy właściciel nieruchomości nie ma zaległości podatkowych. Jeśli tego nie zrobi, może odpowiadać za jego zobowiązania finansowe. Przedsiębiorca nie ponosi takiego ryzyka, biorąc udział w przetargach organizowanych przez gminę, starostę - w imieniu Skarbu Państwa lub przez komornika.

Przetarg pisemny
 
Osoba zainteresowana udziałem w przetargu pisemnym musi złożyć ofertę w formie pisemnej, najpóźniej na trzy dni przed wyznaczonym terminem przetargu.
Oferta powinna zawierać: imię, nazwisko i adres oferenta lub nazwę (firmę) oraz siedzibę (jeżeli oferentem jest osoba prawna), datę sporządzenia oferty, oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje warunki bez zastrzeżeń, oferowaną cenę, sposób zapłaty i realizacji dodatkowych warunków przetargu. Do oferty należy dołączyć dowód wpłacenia wadium.
Od prowadzących działalność gospodarczą są dodatkowo wymagane następujące dokumenty:
- kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem decyzji o nadaniu nr REGON, NIP,
- oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem: zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wypis z KRS itp. z datą wystawienia nieprzekraczającą trzech miesięcy przed datą złożenia oferty,
- umowa spółki lub statut, w przypadku osób prawnych,
- aktualne zaświadczenie z urzędu skarbowego i ZUS o niezaleganiu z płatnościami wg stanu na datę ogłoszenia konkursu lub oświadczenia o braku zaległości w ww. opłatach wraz z pisemnym zobowiązaniem się dostarczenia zaświadczeń przed podpisaniem umowy.
- oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem pełnomocnictwa udzielonego w formie pisemnej w przypadku umocowania pełnomocnika do zawarcia umowy.
Osoby, które planują rozpocząć działalność gospodarczą, do oferty załączają wniosek o wpis do ewidencji gospodarczej wraz z pisemnym zobowiązaniem się do dostarczenia tego zaświadczenia przed podpisaniem umowy.
Ofertę wraz z załącznikami i kopią potwierdzenia wpłaty wadium składa się w zamkniętej kopercie. Strony oferty oraz strony załączników należy ponumerować. Na kopercie powinien znaleźć się napis oferta oraz nazwa oferenta i adres nieruchomości, której oferta dotyczy.
 
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Igor Bąkowski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »