| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak nabyć nieruchomość pod działalność gospodarczą

Jak nabyć nieruchomość pod działalność gospodarczą

Przedsiębiorca, kupując nieruchomość na wolnym rynku, musi nie tylko sprawdzić jej księgę wieczystą, przeznaczenie w planach zagospodarowania przestrzennego, ale także, czy właściciel nieruchomości nie ma zaległości podatkowych. Jeśli tego nie zrobi, może odpowiadać za jego zobowiązania finansowe. Przedsiębiorca nie ponosi takiego ryzyka, biorąc udział w przetargach organizowanych przez gminę, starostę - w imieniu Skarbu Państwa lub przez komornika.

Przetarg pisemny
 
Osoba zainteresowana udziałem w przetargu pisemnym musi złożyć ofertę w formie pisemnej, najpóźniej na trzy dni przed wyznaczonym terminem przetargu.
Oferta powinna zawierać: imię, nazwisko i adres oferenta lub nazwę (firmę) oraz siedzibę (jeżeli oferentem jest osoba prawna), datę sporządzenia oferty, oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje warunki bez zastrzeżeń, oferowaną cenę, sposób zapłaty i realizacji dodatkowych warunków przetargu. Do oferty należy dołączyć dowód wpłacenia wadium.
Od prowadzących działalność gospodarczą są dodatkowo wymagane następujące dokumenty:
- kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem decyzji o nadaniu nr REGON, NIP,
- oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem: zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wypis z KRS itp. z datą wystawienia nieprzekraczającą trzech miesięcy przed datą złożenia oferty,
- umowa spółki lub statut, w przypadku osób prawnych,
- aktualne zaświadczenie z urzędu skarbowego i ZUS o niezaleganiu z płatnościami wg stanu na datę ogłoszenia konkursu lub oświadczenia o braku zaległości w ww. opłatach wraz z pisemnym zobowiązaniem się dostarczenia zaświadczeń przed podpisaniem umowy.
- oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem pełnomocnictwa udzielonego w formie pisemnej w przypadku umocowania pełnomocnika do zawarcia umowy.
Osoby, które planują rozpocząć działalność gospodarczą, do oferty załączają wniosek o wpis do ewidencji gospodarczej wraz z pisemnym zobowiązaniem się do dostarczenia tego zaświadczenia przed podpisaniem umowy.
Ofertę wraz z załącznikami i kopią potwierdzenia wpłaty wadium składa się w zamkniętej kopercie. Strony oferty oraz strony załączników należy ponumerować. Na kopercie powinien znaleźć się napis oferta oraz nazwa oferenta i adres nieruchomości, której oferta dotyczy.
 
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Rodzewicz

firma MECHATRONIK

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »