| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny

Dokumenty wysłane przez internet mogą wywoływać takie same skutki prawne jak dokumenty sporządzone w zwykłej formie pisemnej, opatrzone własnoręcznym podpisem. Jest to możliwe dzięki podpisowi elektronicznemu.

Z całą pewnością tak. Stosowanie takiego podpisu, czyli z technicznego punktu widzenia - pliku będzie sporym ułatwieniem zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej, zwłaszcza przy korzystaniu z usług bankowości elektronicznej, przy prowadzeniu korespondencji z Krajowym Rejestrem Sądowym, biurami maklerskimi, przy kupowaniu usług ubezpieczeniowych, turystycznych czy w handlu internetowym. Podstawową zaletą podpisu elektronicznego jest przede wszystkim możliwość dokonywania czynności prawnych na odległość. Z partnerami biznesowymi nie trzeba będzie się spotykać w celu podpisania każdego dokumentu.
Tak więc podstawowe zalety podpisu elektronicznego to:
- możliwość natychmiastowej identyfikacji podpisanej osoby,
- dokumenty elektroniczne docierają do adresatów w stanie nienaruszonym; nawet przypadkowa zmiana treści przesyłki jest sygnalizowana przez komputer odbiorcy,
- nie ma potrzeby parafowania każdej strony dokumentu,
- sfałszowanie podpisu elektronicznego jest o wiele trudniejsze niż podpisu odręcznego,
- nie ma konieczności przechowywania papierowych dokumentów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Inventage

Inventage jest międzynarodową firmą specjalizującą się w optymalizacji kosztów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »