| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny

Dokumenty wysłane przez internet mogą wywoływać takie same skutki prawne jak dokumenty sporządzone w zwykłej formie pisemnej, opatrzone własnoręcznym podpisem. Jest to możliwe dzięki podpisowi elektronicznemu.

Z całą pewnością tak. Stosowanie takiego podpisu, czyli z technicznego punktu widzenia - pliku będzie sporym ułatwieniem zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej, zwłaszcza przy korzystaniu z usług bankowości elektronicznej, przy prowadzeniu korespondencji z Krajowym Rejestrem Sądowym, biurami maklerskimi, przy kupowaniu usług ubezpieczeniowych, turystycznych czy w handlu internetowym. Podstawową zaletą podpisu elektronicznego jest przede wszystkim możliwość dokonywania czynności prawnych na odległość. Z partnerami biznesowymi nie trzeba będzie się spotykać w celu podpisania każdego dokumentu.
Tak więc podstawowe zalety podpisu elektronicznego to:
- możliwość natychmiastowej identyfikacji podpisanej osoby,
- dokumenty elektroniczne docierają do adresatów w stanie nienaruszonym; nawet przypadkowa zmiana treści przesyłki jest sygnalizowana przez komputer odbiorcy,
- nie ma potrzeby parafowania każdej strony dokumentu,
- sfałszowanie podpisu elektronicznego jest o wiele trudniejsze niż podpisu odręcznego,
- nie ma konieczności przechowywania papierowych dokumentów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Pasierbek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »