| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny

Dokumenty wysłane przez internet mogą wywoływać takie same skutki prawne jak dokumenty sporządzone w zwykłej formie pisemnej, opatrzone własnoręcznym podpisem. Jest to możliwe dzięki podpisowi elektronicznemu.

4 kroki - jak uzyskać certyfikat
 
1. Żeby wypełnić formularz zgłoszeniowy, trzeba skontaktować się z ośrodkiem certyfikującym. Można to zrobić osobiście lub poprosić przez telefon o wysłanie formularza.
2. Trzeba osobiście stawić się w siedzibie ośrodka certyfikującego z wypełnionym formularzem i dwoma dokumentami tożsamości ze zdjęciem (np. z dowodem osobistym lub paszportem i prawem jazdy). Jeśli o podpis elektroniczny występuje osoba w imieniu firmy, konieczne może być pełnomocnictwo.
3. Po okazaniu dokumentów następuje podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych.
4. Ośrodek certyfikujący wydaje:
- certyfikat wczytany na kartę kryptograficzną, która jest również nośnikiem podpisu elektronicznego,
- czytnik, za pomocą którego karta komunikuje się z komputerem,
- aplikację na płycie CD, która umożliwia generowanie podpisu elektronicznego.
 
 

Helena Bachleda
 

Gazeta Prawna Nr 6/2007 [Dodatek: Tygodnik Prawa Gospodarczego]
z dnia 2007-01-09
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Olga Borkowska

Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu postępowania cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »