| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Obowiązki przedsiębiorcy, który zatrudnia pracowników

Obowiązki przedsiębiorcy, który zatrudnia pracowników

Pracodawca powinien w ciągu 30 dni od rozpoczęcia działalności zawiadomić inspektora pracy i państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności. Natomiast w ciągu 7 dni od momentu zatrudnienia pracownika ma obowiązek zgłosić go do ubezpieczeń społecznych, zaś w ciągu 7 dni od daty zatrudnienia pierwszego pracownika zgłasza siebie jako płatnika składek.


- ustawa z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 1998 r. nr 90, poz. 575)

- ustawa z
 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r., nr 21, poz. 94)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »