| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

W walce o rynek i klientów przedsiębiorcy często dopuszczają się czynów nieuczciwej konkurencji. Zdarza się, że oznaczają towary w sposób wprowadzający klientów w błąd, produkują podróbki, czy stosują nieuczciwą promocję i reklamę. Dlatego warto wiedzieć, na czym polegają takie działania i jak się przed nimi bronić.

NIE. Jeśli w przypadku likwidacji, podziału lub przekształcenia przedsiębiorstwa, powstanie wątpliwość, który z przedsiębiorców ma prawo używać dotychczasowej nazwy, należy ustalić takie oznaczenia, które nie wprowadzą w błąd osób trzecich (np. klientów, kontrahentów). Nazwy trzech firm powstałych na skutek podziału powinny różnić się – można sobie wyobrazić, że do dotychczasowej nazwy każdy ze wspólników doda jeszcze jakiś człon (np. swoje nazwisko). W razie sporu, oznaczenia poszczególnych firm może ustalić sąd na wniosek przedsiębiorcy.

reklama

Źródło:

INFOR

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Świerc

specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »