| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

W walce o rynek i klientów przedsiębiorcy często dopuszczają się czynów nieuczciwej konkurencji. Zdarza się, że oznaczają towary w sposób wprowadzający klientów w błąd, produkują podróbki, czy stosują nieuczciwą promocję i reklamę. Dlatego warto wiedzieć, na czym polegają takie działania i jak się przed nimi bronić.

NIE, jeśli taka sprzedaż zostanie dokonana w ramach wyprzedaży posezonowej lub z powodu likwidacji sklepu. Od zakazu sprzedaży w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 400 mkw. towarów po cenie nieuwzględniającej marży handlowej – istnieją wyjątki. Czynem nieuczciwej konkurencji nie będzie wyprzedaż posezonowa, dokonywana dwa razy w roku na koniec sezonu letniego i zimowego (każdorazowo nie może trwać dłużej niż miesiąc). Po niższych cenach można również sprzedać produkty, które wkrótce mogą się zepsuć – upływa ich termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości. Zakaz stosowania zaniżonych cen nie dotyczy również tzw. wyprzedaży z konieczności – w przypadku likwidacji obiektu handlowego, o ile sprzedaż taka trwa nie dłużej niż 3 miesiące od dnia podania do publicznej wiadomości informacji o likwidacji tego obiektu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »