| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Poradniki > Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

Jak walczyć z nieuczciwą konkurencją

W walce o rynek i klientów przedsiębiorcy często dopuszczają się czynów nieuczciwej konkurencji. Zdarza się, że oznaczają towary w sposób wprowadzający klientów w błąd, produkują podróbki, czy stosują nieuczciwą promocję i reklamę. Dlatego warto wiedzieć, na czym polegają takie działania i jak się przed nimi bronić.

NIE, jeśli taka sprzedaż zostanie dokonana w ramach wyprzedaży posezonowej lub z powodu likwidacji sklepu. Od zakazu sprzedaży w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 400 mkw. towarów po cenie nieuwzględniającej marży handlowej – istnieją wyjątki. Czynem nieuczciwej konkurencji nie będzie wyprzedaż posezonowa, dokonywana dwa razy w roku na koniec sezonu letniego i zimowego (każdorazowo nie może trwać dłużej niż miesiąc). Po niższych cenach można również sprzedać produkty, które wkrótce mogą się zepsuć – upływa ich termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości. Zakaz stosowania zaniżonych cen nie dotyczy również tzw. wyprzedaży z konieczności – w przypadku likwidacji obiektu handlowego, o ile sprzedaż taka trwa nie dłużej niż 3 miesiące od dnia podania do publicznej wiadomości informacji o likwidacji tego obiektu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kornat

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »