| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Podatki

Czy złożenie po terminie zawiadomienia o miejscu instalacji kasy skutkuje utratą prawa do ulgi

Aktualizacja: 03.06.2009

Czy istnieje prawo do odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kasy fiskalnej, jeśli zawiadomienie o miejscu instalacji kasy złożono po siedmiu dniach od dnia jej fiskalizacji? »

Koszty uzyskania przychodów

Aktualizacja: 21.05.2009

Aby zaliczyć wydatek do kosztów podatkowych, między wydatkiem a przychodem musi istnieć związek przyczynowy. »

W której kolumnie pkpir ująć ekwiwalent za pranie odzieży roboczej

Aktualizacja: 18.05.2009

Wypłacam pracownikom ekwiwalent za pranie odzieży roboczej. W której kolumnie pkpir powinienem wpisać wypłacane kwoty? Czy w kolumnie 12 pkpir, tj. do wynagrodzeń? Czy może w kolumnie 13, tj. do pozostałych wydatków? »

Jak opodatkować sprzedaż udziałów

Aktualizacja: 18.05.2009

Jaką stawką PCC opodatkować sprzedaż udziałów pomiędzy wspólnikami powodującą zmianę umowy spółki z o.o. (ustąpienie wspólnika)? »

Miejsce świadczenia usługi w podatku VAT

Aktualizacja: 13.05.2009

W zależności od rodzaju usług, jakie świadczy przedsiębiorca, ustawa o podatku od towarów i usług odmiennie wskazuje miejsce świadczenia tych usług. Właściwe określenie miejsca świadczenia usługi ma decydujące znaczenie, gdy jej realizacja zachodzi w wyniku umowy zawartej pomiędzy podmiotami pochodzącymi z różnych krajów. Ma to na celu niedopuszczenie do podwójnego opodatkowania takiej usługi w dwóch różnych krajach. »

Jak poprawnie prowadzić kasę fiskalną dla celów podatkowych i VAT

Aktualizacja: 12.05.2009

Firma prowadzi sprzedaż detaliczną i rozpoczęła jej ewidencjonowanie za pomocą kasy fiskalnej. W jaki sposób mamy ustalić na koniec miesiąca podatek dochodowy i VAT od sprzedaży? »

Wynagrodzenia - ujęcie w księdze przychodów i rozchodów

Aktualizacja: 11.05.2009

Wynagrodzenia pracowników w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (p.k.p.r.) ujmowane są w kolumnie 12 tej księgi. Z uwagi jednak na różne składowe wynagrodzenia pracowników oraz szczególne przepisy podatkowe nie brakuje w tym zakresie zagadnień trudnych. »

Czy trzeba sporządzać raporty kasowe w okresie, gdy nie jest prowadzona działalność

Aktualizacja: 04.05.2009

Ewidencjonuję obrót na kasie rejestrującej, prowadząc rejestrację. Z powodu remontu lokal będzie zamknięty przez dwa miesiące. Nie będę w tym czasie osiągał żadnego obrotu. Będę składał zerowe deklaracje. Czy mając kasę fiskalną, muszę robić raporty fiskalne dzienne i raport miesięczny w okresie nieprowadzenia działalności? »

Jakie dokumenty należy złożyć do urzędu skarbowego po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego

Aktualizacja: 29.04.2009

Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz od osób fizycznych wskazują na obowiązek złożenia w urzędzie skarbowym oprócz zeznania o wysokości dochodów także dokumentów związanych z rocznym sprawozdaniem finansowym. »

Czy na fakturze VAT można podawać skróconą nazwę sprzedawcy i nabywcy

Aktualizacja: 27.04.2009

Czy można stosować skróconą nazwę firmy przy wystawianiu i otrzymywaniu faktur? »

Jak traktować podatkowo koszt sporządzenia wniosku o dotacje z UE

Aktualizacja: 21.04.2009

W celu rozwoju prowadzonej działalności spółka złożyła wniosek o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 4.4 - Nowe Inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym. Wniosek został wstępnie rozpatrzony pozytywnie i znalazł się na liście wniosków rekomendowanych do udzielenia finansowania. Ponieważ cała procedura jest bardzo skomplikowana, dla dokonania analizy szans pozyskania finansowania oraz następnie do sporządzenia i złożenia w jej imieniu wniosku spółka zatrudniła specjalistyczny podmiot zewnętrzny. W związku z tym poniosła istotne koszty finansowe. Czy wydatki na przygotowanie wniosku mogą zostać zaliczone przez spółkę do kosztów podatkowych? »

Jak zmienić formę prowadzonej działalności, aby nie płacić VAT

Aktualizacja: 17.04.2009

Prowadzę działalność jednoosobowo. Zamierzam jednak z moim dotychczasowym współpracownikiem założyć spółkę. On ma wnieść do spółki budynek, a ja swoje przedsiębiorstwo. Prowadzę działalność usługową i mam na stanie kilka środków trwałych. Czy bardziej opłaca się wnieść aport przed likwidacją działalności, czy może najpierw zlikwidować działalność? Czy dokonując aportu, muszę skorygować odliczony VAT? »

Jak zlikwidować starą kasę fiskalną

Aktualizacja: 17.04.2009

Kupiliśmy nową kasę fiskalną, w związku z tym złożyliśmy odpowiednie dokumenty w US. Nie wiemy jednak, jak zlikwidować starą kasę ani jaki jest termin likwidacji. »

Darowizna przedsiębiorstwa - rozliczenie VAT

Aktualizacja: 16.04.2009

Jestem podatnikiem VAT, prowadzę przedsiębiorstwo jako osoba fizyczna na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Rozliczam się na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów, płacę podatek liniowy. Planuję przekazać (w drodze darowizny) przedsiębiorstwo swojemu synowi. Jak mam rozliczyć tę darowiznę w zakresie VAT? »

Jaką stawką opodatkować roboty budowlano-montażowe

Aktualizacja: 15.04.2009

Prowadzimy z bratem firmę budowlano-montażową. Zazwyczaj wykonujemy prace wykończeniowe, ale zdarzają się też rozbiórki itp. Mamy wątpliwości związane ze stosowaniem stawki VAT. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Zarzeczny

PR & Account Executive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »