| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Podatki > Składanie deklaracji w formie elektronicznej

Składanie deklaracji w formie elektronicznej

Spółka chciałaby składać deklaracje podatkowe w formie elektronicznej. Co należy zrobić, aby mieć taką możliwość?


rada

Aby móc składać deklaracje w formie elektronicznej, należy zgłosić taki zamiar do właściwego urzędu skarbowego. Ponadto spółka powinna posiadać bezpieczny podpis elektroniczny.

uzasadnienie

Możliwość składania e-deklaracji ma każdy podatnik i płatnik, bez względu na wartość osiąganych przychodów. Należy tylko posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz zgłosić do urzędu skarbowego zamiar składania deklaracji w tej formie (www.e-deklaracje.gov.pl).

Naczelnik urzędu skarbowego ma miesiąc na weryfikację poprawności zawiadomienia i zgłoszenia. Po zweryfikowaniu danych wydaje on zaświadczenie ZAS-E potwierdzające możliwość składania e-deklaracji. Jeżeli przeprowadzona weryfikacja wykaże niezgodności, naczelnik urzędu skarbowego wyda postanowienie ZAS-O, tj. odmowę składania deklaracji tą drogą. Od momentu wystawienia zaświadczenia ZAS-E podatnik ma już możliwość przesyłania deklaracji drogą elektroniczną.

W razie problemów technicznych lub związanych z procedurą składania deklaracji można skorzystać z:

•  infolinii systemu e-Deklaracje Krajowej Informacji Podatkowej (pomoc w sprawie procedur składania deklaracji): tel. 0 801 055 055, tel. (0-22) 330 03 30, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00, oraz

•  pomocy technicznej systemu e-Deklaracje (pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu) tel. (0-22) 694 49 74, e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.

10 lutego 2009 r. rząd przyjął projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej. Ma ona uprościć składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną. Projekt nowelizacji przewiduje zniesienie obowiązku zawiadamiania naczelnika urzędu skarbowego o zamiarze składania deklaracji przez Internet. W nowych przepisach doprecyzowano również, że deklaracja składana drogą elektroniczną może być podpisana także przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą Internetu oraz zawiadomienie o odwołaniu tego pełnomocnictwa podatnik lub płatnik będzie musiał złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego.

Wioletta Chaczykowska

księgowa z licencją MF

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łatwe podatki

Portal „Łatwe podatki” pozwala zrozumieć trudne zagadnienia związane z podatkami (takimi jak np. VAT, CIT czy PIT) w sposób stosunkowo przystępny, podparty ciekawymi przykładami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »