| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Podatki > Składanie deklaracji w formie elektronicznej

Składanie deklaracji w formie elektronicznej

Spółka chciałaby składać deklaracje podatkowe w formie elektronicznej. Co należy zrobić, aby mieć taką możliwość?


rada

Aby móc składać deklaracje w formie elektronicznej, należy zgłosić taki zamiar do właściwego urzędu skarbowego. Ponadto spółka powinna posiadać bezpieczny podpis elektroniczny.

uzasadnienie

Możliwość składania e-deklaracji ma każdy podatnik i płatnik, bez względu na wartość osiąganych przychodów. Należy tylko posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz zgłosić do urzędu skarbowego zamiar składania deklaracji w tej formie (www.e-deklaracje.gov.pl).

Naczelnik urzędu skarbowego ma miesiąc na weryfikację poprawności zawiadomienia i zgłoszenia. Po zweryfikowaniu danych wydaje on zaświadczenie ZAS-E potwierdzające możliwość składania e-deklaracji. Jeżeli przeprowadzona weryfikacja wykaże niezgodności, naczelnik urzędu skarbowego wyda postanowienie ZAS-O, tj. odmowę składania deklaracji tą drogą. Od momentu wystawienia zaświadczenia ZAS-E podatnik ma już możliwość przesyłania deklaracji drogą elektroniczną.

W razie problemów technicznych lub związanych z procedurą składania deklaracji można skorzystać z:

•  infolinii systemu e-Deklaracje Krajowej Informacji Podatkowej (pomoc w sprawie procedur składania deklaracji): tel. 0 801 055 055, tel. (0-22) 330 03 30, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00, oraz

•  pomocy technicznej systemu e-Deklaracje (pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu) tel. (0-22) 694 49 74, e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.

10 lutego 2009 r. rząd przyjął projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej. Ma ona uprościć składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną. Projekt nowelizacji przewiduje zniesienie obowiązku zawiadamiania naczelnika urzędu skarbowego o zamiarze składania deklaracji przez Internet. W nowych przepisach doprecyzowano również, że deklaracja składana drogą elektroniczną może być podpisana także przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą Internetu oraz zawiadomienie o odwołaniu tego pełnomocnictwa podatnik lub płatnik będzie musiał złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego.

Wioletta Chaczykowska

księgowa z licencją MF

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Biuletyn Rachunkowości

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Maziarz

Adwokat w UK (solicitor)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »