| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Z praktyki HR > Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Korzyści z pracowniczej równowagi

Skuteczne programy tego typu ułatwiają życie i zmniejszają stres, dzięki czemu personel staje się zdrowszy, bardziej odporny i produktywny. Wśród wielu korzyści wynikających z wdrożenia, wskazuje się podwyższoną produktywność i zaangażowanie, poprawę morale i wzrost inicjatywy pracowników. Badania pokazują, że zrównoważenie życia osobistego i zawodowego redefiniuje podejście do obu obszarów życia i korzystnie zmienia sposób, w jaki pracownicy wykonują zawodowe obowiązki oraz pozytywnie wpływa na ich stosunek do pracodawcy i identyfikację z organizacją.

Lepsze wyniki biznesowe dzięki motywacji

W ujęciu zróżnicowania korzyści oferowanych jako wynagrodzenie za pracę, zawarcie wśród nich rozwiązań równoważących czas pracy i prywatny coraz częściej jest oczekiwane, poszukiwane i wysoko cenione przez pracowników czy kandydatów szukających pracy, niezależnie od ich wieku i płci. Wskaźniki finansowe wiodących organizacji amerykańskich notowanych na listach Fortune, m.in. Abbott, Allstate, IBM, Deloitte & Touche, Johnson & Johnson, Texas Instruments, Pricewaterhouse Coopers, stosujących rozwiązania „work-life balance” jako narzędzie zarządzania strategicznego, dowodzą ekonomicznej słuszności stosowania tego typu programów. 

Porównaj: Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Wzrastające poparcie społeczne

W krajach rozwiniętych inicjatywy „work-life balance” systematycznie zyskują także wsparcie instytucji rządowych dostrzegających w nich sposób na łagodzenie negatywnych skutków społecznych aktywności zawodowej kobiet czy profilaktykę szkodliwego dla zdrowia i życia rodzin pracoholizmu.

Wdrażamy „zrównoważenie czasu” – ale jak?

Jak wybrać właściwy program i efektywnie go wdrożyć w organizacji, angażując w niego pracowników, aby równocześnie ominąć pułapki implementacji i poprawić ROI ? – to podstawowe pytania osób odpowiedzialnych za zarządzanie personelem i organizacją, przed którymi stoi wyzwanie wprowadzenia praktyk „work-life balance”.

Nie istnieje jeden idealny, skuteczny w każdej organizacji program „równoważenia czasu zawodowego i prywatnego”. Wybór optymalnego rozwiązania wymaga analizy specyficznych potrzeb określonych grup pracowników w danej firmie, przeglądu źródeł stresu zawodowego, procesów biznesowych oraz możliwości, które firma może zaproponować pracownikom nie naruszając równocześnie stabilności działalności operacyjnej. 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chołub

Kancelaria Adwokacka Aleksandra Chołub

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK