REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki powinien być dzisiejszy rekruter?

Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia
Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w Polsce podlega dynamicznym zmianom. Bezrobocie maleje, a dla pracodawców coraz większym wyzwaniem staje się pozyskanie wykwalifikowanych specjalistów. Towarzyszy temu gwałtowny rozwój technologiczny. Firmy, które chcą temu podołać, potrzebują wszechstronnych rekruterów. Jaki zatem powinien być dzisiejszy rekruter?

Rosnące oczekiwania kandydatów oraz ułatwiony dostęp do informacji sprawiają, że relacja pracodawca–potencjalny pracownik ulega przeobrażeniu. Czasy, w których osoba rekrutowana mogła usłyszeć, że na jej miejsce czeka dziesięć kolejnych, odchodzą do lamusa. Schemat, który polegał na publikacji ogłoszenia i oczekiwaniu na setki aplikacji, również powoli zaczyna się wyczerpywać. Aby odnaleźć się w nowych realiach (oraz rosnących oczekiwaniach biznesu), rekruterzy muszą wyjść z dotychczasowej strefy komfortu. W praktyce oznacza to oswajanie się z kompetencjami, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla innych działów w firmie.

REKLAMA

Rekrutacja jak marketing

Umiejętności marketingowe są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych i cennych dla organizacji. Przede wszystkim ze względu na fakt, że mocno koreluje to z koncepcją działań na rzecz budowania marki pracodawcy (czyli employer branding). To oznacza aktywności skierowane zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Z danych raportu HRM Institute „Employer branding w Polsce 2015” wynika, że 15 proc. firm ma strategię EB, a 34 proc. ją przygotowuje. Dużą popularnością cieszą się ponadto studia podyplomowe (w Krakowie oraz Warszawie), które kształcą słuchaczy właśnie w tym kierunku i kładą nacisk przede wszystkim na doskonalenie tego typu umiejętności w praktyce.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Podobnie jak w przypadku klientów firmy, niezbędne jest właściwe rozpoznanie rynku i poznanie naszej grupy docelowej – kto jest naszym kandydatem, jakie ma potrzeby, czym się interesuje i gdzie można go znaleźć. To tylko część z najważniejszych pytań, jakie należy sobie zadać. Możliwości dotarcia z naszym komunikatem jest bardzo dużo, a do najważniejszych można zaliczyć:

● programy poleceń pracowniczych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● ogłoszenia rekrutacyjne,

● zakładkę Kariera na stronie internetowej firmy,

● media społecznościowe,

● filmy rekrutacyjne,

● targi pracy,

● akcje na uczelniach.

Najskuteczniejsi rekruterzy chętnie adaptują różnego rodzaju techniki marketingu do realizacji swoich celów. Na czele tego peletonu znajdują się w szczególności reprezentanci firm z branży IT – co nie powinno absolutnie nikogo dziwić. Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny jest ogromne; szacuje się, że brakuje około 50 tys. informatyków (wg danych Sedlak & Sedlak z tego roku). Jako przykład warto na pewno podać firmę Luxoft, której praktycznie każda kampania rekrutacyjna cieszy się zainteresowaniem wśród programistów, a dodatkowo jest o niej głośno w mediach branżowych. Jedna z ostatnich akcji o nazwie „Free4IT” polega na tym, że w zamian za pomyślne uzupełnienie quizu oraz złożenie swojej aplikacji kandydat otrzyma wybraną przez siebie koszulkę. Cała kolekcja oryginalnych t-shirtów została zaprojektowana dla firmy przez kilku europejskich designerów. Do historii przeszły również pączki wysyłane pracownikom konkurencyjnych firm, a także poszukiwania pracowników podczas festiwalu muzycznego Woodstock.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Marka rekrutera

W artykule m.in.:

  • Profesjonalizm rekrut era
  • Pomocny networking
  • Rekruter sprzedawcą
  • Analityka i technologia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA