| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji

Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji

Niezwykle ciekawe jest obserwowanie procesu zmian, jaki na przestrzeni ostatnich 10 lat zachodzi w rekrutacjach. Wybranie najlepszych metod doboru pracowników, które miały i mają istotny wpływ na efekty rekrutacji, to nie lada wyzwanie. Jest wiele dróg, którymi firmy mogą podążać, aby osiągnąć założone cele rekrutacyjne.

Czy działy HR wybiorą metody tradycyjne, czy nowoczesne, powinno – w uproszczeniu – być uzależnione od tego:

● co firma chce osiągnąć – zaspokoić tylko nagłą bieżącą potrzebę czy traktować rekrutację szerzej, również jako element strategii większej całości, np. leasing pracowników,

● kto jest grupą docelową,

● jakimi środkami finansowymi dysponuje w ramach tego projektu.

Nadal zdarza się, że wybrany sposób działania i metody nie są poprzedzone dokładniejszą analizą i dopasowaniem do bieżącej sytuacji firmy. Najważniejszymi wytycznymi nie powinny być jedynie działania konkurencji, chwilowa moda, prestiż czy presja wynikająca z potrzeby nagłego zapełnienia wolnego wakatu. Dlatego warto zwrócić uwagę na te rozwiązania, które istniały od zawsze i nic nie wskazuje, aby czas zatarł ich znaczenie, oraz na te, które zrewolucjonizowały rynek rekrutacji i nadały mu niespotykany wcześniej wymiar. Żeby dobrze spełniły one swoją funkcję, należy się z nimi gruntownie zapoznać i użyć w stosownym momencie, kierując się minimum trzema podstawowymi wytycznymi, czyli celem, grupą docelową i budżetem.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Jakie są zatem możliwości, gdy chcemy sięgnąć po tradycyjne metody?

Usługi agencji doradztwa personalnego

Wykwalifikowany zespół rekruterów jest w stanie wykonać za nas znaczną część pracy związaną z rekrutacją, selekcją oraz zatrudnieniem kandydatów. Usługi agencji doradztwa personalnego są dziś dostępne w kompletnym zakresie – od emisji ogłoszenia w serwisach pracy po audyt kompetencji. Wybór agencji jest ogromy i z roku na rok rośnie. Według Polskiego Forum HR mamy do wyboru ponad 5,2 tys. partnerów, jest więc w czym wybierać.

Head hunting – wykorzystywany od lat do pozyskiwania najwyższych kadr – pozwala dotrzeć do doświadczonych kandydatów, którzy np. jeszcze nie założyli konta w serwisie społecznościowym. Niezbędna jest wówczas kreatywność agencji, która będzie reprezentowała naszą firmę w kontakcie z tymi osobami. Warto przy tym upewnić się, czy wybrany partner dobrze zna potrzeby naszej firmy, rozumie projekt, jest wiarygodny oraz czy będzie to współpraca w relacji, w której zleceniodawca poczuje się komfortowo przez cały czas trwania projektu. Wynajęcie zewnętrznej firmy pozwoli ponadto zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji

W artykule m.in.:

  • System rekomendacji
  • Media społecznościowe i serwisy rekrutacyjne
  • Twitter czy Youtube?
  • Scouting
  • Grywalizacja
  • Elastyczność w doborze metod
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »