| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Przeważnie mówimy o tym, jakie błędy popełniają kandydaci przy tworzeniu i składaniu aplikacji, a może by tak sytuację odwrócić i zadać sobie pytanie: czy na pewno umiemy pisać ogłoszenia o pracę? Czy nie robimy w nich błędów, piszemy jasno i zrozumiale? Czy znajdujemy tych pracowników, o których nam chodzi? Chyba nie zawsze… Nawet, jeśli uważamy, że potrafimy i dobrze sobie radzimy z rekrutacjami, to przecież zawsze możemy się czegoś nowego nauczyć.

Kandydaci, przy pisaniu aplikacji, mają do dyspozycji wiele narzędzi, wzorów i poradników. Mogą nawet zlecić napisanie dokumentów profesjonalistom, a co z pracodawcami? Wydaje się, że takiej pomocy jest niewiele, a przecież nie każdy z nas jest specjalistą od rekrutacji i selekcji. Zdarza się, że przychodzi nam po raz pierwszy znaleźć samodzielnie odpowiednią osobę do naszej firmy lub ogłoszenia, które piszemy nie przynoszą skutku.

Jak zatem należy postępować, aby osiągnąć to, czego nam potrzeba? Po pierwsze musimy się dobrze przygotować do napisania oferty pracy, poświęcić trochę czasu na przemyślenie, kogo i do jakiej pracy potrzebujemy oraz jakie kwalifikacje są danej osobie niezbędne, a jakie mogą się przydać, ale nie są konieczne. Bardzo ważne też będzie, co możemy nowemu pracownikowi zaoferować. Uzbrojeni w taką wiedzę możemy usiąść do pracy, pamiętając, żeby w każdym punkcie ogłoszenia trzymać się prawdy, nie obiecywać czegoś, czego nie możemy zapewnić, ponieważ w ten sposób szkodzimy naszemu wizerunkowi na rynku. Wielu kandydatów nie wysyła ofert gdzie popadnie, tylko sprawdza naszą firmę tak samo jak my sprawdzamy ich, między innymi: szukają opinii na temat naszej firmy, jako pracodawcy, na forach internetowych. W dzisiejszych czasach większość kandydatów szuka pracy za pośrednictwem Internetu, dlatego skupimy się na specyfice internetowych ofert pracy oraz portali, które je oferują.

Zobacz: Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

Samodzielnie czy z doradcą?

Ogłoszenie możemy napisać sami lub skontaktować się z konsultantem portalu pracy, który jest przygotowany do fachowego doradztwa i ma duże doświadczenie w redagowaniu ofert pracy. Doradca może nam pomóc w przygotowaniu ofert od podstaw lub sprawdzić, podpowiedzieć czy skorygować to, co sami przygotujemy.

Spróbujmy, więc przygotować ogłoszenie o pracę samodzielnie, trzymając się niezbędnych oraz przydatnych elementów:

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Jankowski

Przedsiębiorca, Partner Zarządzający Cafe Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »